WhatsApp gaat geld vragen als je te traag reageert

Auteur: , 2 Reacties
WhatsApp test nieuw platform voor bedrijven

Als je WhatsApp Business gebruikt in ieder geval.

Het lijkt erop dat WhatsApp een manier heeft gevonden om geld te gaan verdienen. Nee, wij als normale gebruikers hoeven niet opeens te gaan betalen voor de berichtendienst. Voor gebruikers van WhatsApp Business gaat er wel het een en ander veranderen, zo blijkt uit plannen op de website van WhatsApp. WhatsApp komt met een nieuwe kit voor bedrijven, zodat zij bijvoorbeeld snel en eenvoudig tickets, verzendinformatie of bestelgegevens door kunnen sturen.

WhatsApp rekent vaste kosten voor het gebruik van dat nieuwe platform, bijvoorbeeld als bedrijven het gebruiken om vliegtickets te versturen. Daar komt nu een nieuwe kostenpost bij: als bedrijven niet binnen 24 uur reageren, moeten ze een extra vergoeding betalen. Daarmee verzekert WhatsApp zich er meteen van dat bedrijven serieus om moeten gaan met hun klanten.

Op dit moment wordt het nieuwe platform getest door zo’n 90 grote bedrijven, waaronder Uber, Singapore Airlines en Wish. Genoeg potentie dus om de nodige dollars binnen te harken, want WhatsApp heeft verder zo goed als geen inkomsten.



2 reacties

Dus hopen dat je klant (bedrijf) verzaakt zodat je geld kunt verdienen. Beetje vreemd.

Ik voel er meer voor dat de klant (particulier) korting krijgt als het bedrijf traag reageert…
Aan KLM alleen al zullen ze heel rijk worden. Die reageren meestal pas dagen later.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).