Wist Apple van defect in iPhone 4?

De power button in de iPhone 4
Een vrouw uit Florida meent van wel, en is daarom een rechtszaak namens duizenden iPhone 4-gebruikers begonnen tegen Apple.

Het is een bekend probleem bij de iPhone 4. Na verloop van tijd kan de aan/uit-knop slecht gaan werken, of helemaal dienst weigeren. Complete fora zijn al volgeschreven over het falende kabeltje dat de knop bovenop de iPhone aanstuurt.

Mag ik even 5 miljoen dollar vangen?

Debra Hilton is daarom een class action suit tegen Apple begonnen. Ze eist de lieve som van 5 miljoen namens de gedupeerde power button-slachtoffers die zij vertegenwoordigt. Hilton claimt dat de meeste knoppen precies na de garantie van 1 jaar stukgaan en Apple dit wist, maar wel vrolijk $149 voor een reparatie rekende.

Apple heeft nog niet gereageerd op de zaak. En zal dat waarschijnlijk ook niet doen.

De volledige aanklacht lees je hieronder.

11 reacties

  1. Ach, in de automarkt is al jaren bekend dat er zo geproduceerd wordt dat onderdelen er na een bepaalde tijd mee ophouden. Niks nieuws.

    • @nevik: Klopt zo hadden mijn ouders een LandRover, de motor ervan hield precies 1 week voordat de garantie verliep ermee op. Dus wij hadden nog net geluk, anders hadden we een nieuwe mogen kopen. Wat een duur grapje kan zijn

  2. Dat heet geplande slijtage. Is niks nieuws doen ze al decennia lang in de US. De ipod is er ook een mooi voorbeeld van. Hier had apple een batterij ingestopt waarvan ze wisten dat hij het zou begeven en zeiden destijds bij de klanten service: niks aan te doen koop maar een nieuwe. Later toen het aan het licht kwam mocht je hem gewoon opsturen. In Amerika doen ze al jaren aan geplande slijtage om zo de economie te stimuleren. Dit komt omdat ze de benodigde grondstoffen beschikken. In Rusland was het juist andersom daar moesten producten zeer degelijk zijn en lang mee gaan omdat ze bijna geen grondstoffen hadden. Er zijn daar nu nog koelkasten uit de jaren 80 die het perfect doen, zelfs het lampje nog.

    • @Jantje_555: Hier in Nederland is het geen 2 jaar. Dat zijn Europese richtlijnen waar elk lang invulling aan mag geven. Nederland geeft hier geen invulling aan omdat men vindt dat je recht heb op meer dan 2 jaar. Hier is echt een groot nadeel aanverbonden: na 1 jaar moet jij aantonen dat je er van uit mag gaan dat het of een fabricagefout was of dat je van het product mag verwachten dat hij langer dan bepaalde tijd meegaat. Hier gaat dus veel gezeik en rompslomp mee gepaard waardoor het alleen maar lastiger is om hier in Nederland werkelijk 2 jaar garantie te krijgen..

  3. Mensen denken vaak dat apple het summum van technologie vertegenwoordigt en ook klantvriendelijk is, in sommige opzichten is dit wel waar, maar meermaals zijn er al gevallen bekend gemaakt waarin ze zichzelf tegenspreken. Why are you doinh this, Tim?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *