Wonder wordt het YouTube voor professionals

Wonder wordt het YouTube voor professionals
Een nieuw videoplatform voor prachtige content, waar géén pre-rolls worden getoond. Het zit eraan te komen.

Wonder PL is een Londense start-up van Sofia Fenichell, de vrouw die eerder video-app Rockpack in het leven riep. Met Wonder wil ze een platform creëren voor professionele videomakers en merken. De video’s die op Wonder worden geplaatst kunnen vervolgens in HD worden afgespeeld in een videospeler die overal kan worden geplaatst. Daarnaast is de content toegankelijk via de gratis Wonder-app. Een tegenhanger voor YouTube en Vimeo die zich meer focust op een minimalistisch design.

De dienst gaat vandaag van start, maar heeft al een investeringsronde achter de rug. Onder meer Universal Music Group, Alex Creighton (mede-oprichter Vice Media), voormalige Apple-topman Pascal Cagni en Qualcomm hebben er tot dusver 1,4 miljoen dollar in gepompt.

Volgens Wonder doen pre-rolls en reclame afbreuk aan de videocontent, die krijg je dus niet te zien. Wel kan er aan het einde van een video een klik-om-te-kopen-knop verschijnen, waarmee je alsnog naar de productpagina van een merk gaat. Merken die zich al hebben aangesloten zijn Space NK, The National Film Board of Canada, Universal Music Group, House & Gardens, Tom Aikens en Epidemic Sound.

Gebruikers van de app kunnen videokanalen volgen, video’s aan favorieten toevoegen, dingen delen op social media en video’s zoeken op basis van interesses of je ‘stemming’. Wil je als pro of merk je video’s kwijt op Wnder, dan betaal je daar jaarlijks 300 dollar voor. De iOS app is HIER te downloaden.

Wonder wordt het YouTube voor professionals

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *