Woops! Audio-problemen van de Pixel zijn niet te fixen

Auteur: , 16 Reacties
Pixel

Rode oortjes voor Google.

In december klaagden enkele Google Pixel-bezitters over audio-problemen. Als de volume op standje maximaal stond kraakten de speakers en het geluid wat er uit de smartphone kwam was niet om aan te horen.

Het techbedrijf heeft het issue inmiddels onderzocht en komt tot een wel heel vervelende conclusie voor getroffenen. Het betreft namelijk een hardwarematig probleem en Google kan dus de smartphone niet op afstand repareren door middel van een update. In een reactie heeft het techbedrijf gezegd geen geld terug te geven. Wel valt het issue onder de garantie, aldus Google:

The issue is known to be a hardware issue, and not software based. We are not currently offering refunds for this issue, but we would be glad to offer warranty service for affected devices.

Pixel-bezitters hebben dus recht op een nieuw toestel. Het is echter mogelijk dat het vervangende toestel vroeg of laat ook audio-problemen gaat krijgen.



16 reacties

Onderzocht, de fout toegeven en netjes oplossen. Geen enkel probleem dus.
@robert110: de vervanger is er mogelijks ook niet vrij van. Hoelang zitten er al speakers op toestellen?

Als dit bij een Apple was stond iedereen weer op zijn achterste poten te blaffen.
@luxaeterna: Bij Apple;
– Ontkennen ze dan ook alles,
– Of, als het dan toch naar voren komt is het maar “een heeeeeele kleine groep gebruikers die er last van hebben”,
– Kun je alsnog je portemonnee tevoorschijn toveren ook al zit je toestel in de garantieperiode.
@ffw88: Toe aan mijn 2de iPhone, vriendin idem, beide iPads: Geen enkel probleem, niet qua software en niet qua hardware.
@luxaeterna: @simonklaassen: nergens beweer ik dat ze rommel maken. Het overgrote deel zal vast probleemloos werken. Ik zeg alleen dat de service nogal te wensen overlaat, mocht je daar gebruik van willen maken. Het is dat je binnen de EU als consument zijnde recht hebt op een dergelijk product voor een periode van 2 jaar anders zou Apple je het liefst een jaar garantie geven.
@ffw88: deugdelijk product*
@ffw88: onzin, apple maakt gewoon hardware en software met een hele goede kwaliteit. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met m’n iphone, ipad of mac of mensen rondom mij
Even een korte acceptatietest door een 3 tal objectieve gebruikers (kosten voor een week.. misschien 10k ofzo?) en was deze bevinding niet in het PRD model naar voren gekomen.

Eigenlijk bizar dat zo’n bedrijf als Google dit nog niet heeft.
Ik heb dit probleem ook op mijn S7 edge. Ze hebben me al 3 nieuwe toestellen gegeven, maar de probleem blijft zich herhalen.
@mstiic: Dit heeft toevallig niets te maken met water in het speaker gedeelte? Ik heb dit namelijk alleen als mijn telefoon nat is.
@towi1989: Nee daar heeft het niet te maken. Ik was vaker mijn telefoon dan reageerd die anders op dat gekraak geluidje. Ik heb de 2 nieuwe ook gelijk getest nadat ik ze uit de verpakking heb gehaald. Daarna heb ik een nieuwe simkaart gekregen en ook met andere simkaart/nummers geprobeerd. Blijft maar kraken. En het gekke is ik heb alleen dit probleem. Iedereen om me heen die S7/S7 edge heeft, heeft er helemaal geen last van.

Maar goed nog even wachten op de S8!
Tja kan het niet vaak genoeg blijven herhalen, voor kwaliteit moet je bij Apple zijn.
@bofkont: de speakers van de nieuwe iPhone 7 zijn uitstekend, kan ik je vertellen ;). Goed geluid en nog een behoorlijk volume met bass ook. Niets op aan te merken.

(Dit soort kleine dingetjes is ook een reden waarom Appeltjes wat duurder zijn, alhoewel het de meerprijs niet rechtvaardigd).
Alsof de iphone geen problemen heeft. Ik ken genoeg mensen die zijn iphone heeft laten repareren door hardware problemen. Iedere elektronica kan wel een probleem krijgen. Alles wordt steeds kleiner, compacter en dus ook gevoeliger.
In Nederland geldt dat als een product niet voldoet en de leverancier kan geen oplossing bieden voor het euvel, dat je gewoon je geld terug kan krijgen, ook na enkele jaren. Zeker nu Google hier aangeeft dat het een hardwarematig probleem is, waarvan ze niet kan garanderen dat een vervangend toestel dit oplost.
Zoek maar eens op consuwijzer.
Al die Nexus (nu Pixel) phones altijd wat …..
Altijd gehyped met hun stock Android.

Je kan zeggen wat je wilt van Samsung maar met uitzondering van de Note7 hadden eigenlijk alle Galaxy’s nooit hardware fouten.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).