YouTube introduceert niet te vermijden advertenties

Top 10: de grootste techkanalen op YouTube
Nog meer reclame!

YouTube heeft de laatste tijd veel problemen aan haar hoofd. Zo zijn bekende YouTubers boos om een thumbnail-experiment, werkt het algoritme lang niet altijd prima en zorgt Twitch ervoor dat bekende YouTubers de overstap overwegen naar het andere platform. Je zou zeggen: genoeg drama om je mee bezig te houden. Toch ziet het videoplatform dat anders.

YouTube heeft namelijk complete schijt en is bezig met wéér een feature te introduceren die bijzonder veel kritiek zal opleveren. Het wil een grote groep videomakers de mogelijkheid geven om video’s op hun kanaal van advertenties te voorzien die je niet kunt overslaan.

De optie rolt op dit moment uit naar alle videomakers die zich in het YouTube-partnerprogramma bevinden, maar bij ‘succes’ zullen er meerdere deze mogelijkheid krijgen waarschijnlijk. Het YouTube-partnerprogramma geeft gebruikers de mogelijkheid om geld binnen te harken met hun kanaal.

De maatregelen volgen nadat sinds januari videomakers enkel inkomsten krijgen wanneer hun kanaal meer dan duizend abonnees heeft én de filmpjes van hem/haar/het minstens 4.000 views hebben opgeleverd. Schrale troost: in Nederland mogen niet weg te klikken video’s niet langer duren dan 15 seconden.

[gv data=”bH4twWUw2OI”][/gv]

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *