YouTubers willen 18 miljoen euro ophalen in drie maanden

Auteur: , 2 Reacties
YouTubers willen 18 miljoen euro ophalen in drie maanden

Als jij abonnee bent op één van deze YouTubers heb je er ongetwijfeld al wat van meegekregen.

Klimaatverandering. Het is niet alleen een onderwerp hier in Nederland, maar leeft wereldwijd. YouTubers willen op hun eigen manier een steentje bijdragen aan een betere wereld. Er is daarom een mega-initiatief op touw gezet. Meer dan 600 YouTubers doen mee aan dit plan.

Het idee is om voor het einde van het jaar 20 miljoen dollar op te halen. Met dit geld willen ze 20 miljoen bomen gaan planten. De grootste en bekendste YouTubers maken onderdeel van dit plan. Onder andere MrBeast, PewDiePie, Marshmello, iJustine, Marques Brownlee, The Slow Mo Guys, Ninja en Jacksepticeye doen mee aan het initiatief.

De deelnemende YouTubers brengen elk op hun eigen manier video’s naar buiten op hun eigen kanaal om het idee onder de aandacht te brengen. Ze roepen kijkers en abonnees op om geld te doneren om zo die 20 miljoen dollar bij elkaar te kunnen sprokkelen. Met zo’n groot bereik moet dat wel lukken zou je denken. De video van MrBeast kun je hieronder bekijken. Op het moment van schrijven is er al 800.000 dollar opgehaald met nog 67 dagen te gaan.



2 reacties

Ik ben niet eens geabbonneerd op een van de genoemde kanalen en tóch vond YouTube het nodig om deze gedoe in mijn aanbevelingen te zetten…
@toyotafortuner: Natuurlijk, Dit is momenteel een populaire Topic en Youtube’s algoritmes proberen continue video’s te promoten waar je potentieel op klikt. Er niet op klikken of zelfs de “Niet geïnteresseerd” knop aanvinken en Youtube zal zich hier langzaam maar zeker op aanpassen. Net als bij email zul je over tijd steeds meer “Spam” krijgen welke je af en toe eens moet opruimen / regels opstellen.

Mijn eigen profiel is van 2006, Heb dit dus al jaren gedaan en over het algemeen weet Youtube heel goed wat ik daadwerkelijk interessant vind. Onthoud wel dat iedereen gewoon een een brede groep valt. En het doel is views ophalen.
Gemiddeld hebben mannen tussen de 16 en 40 bijvoorbeeld grote interesse in auto’s, Of ze nu een rijbewijs hebben of niet.
Om die reden zul je met dat geslacht op die leeftijd gegarandeerd af een toe autoreclames zien.
Maar maakt dat veel uit? Ik ben zelf niet geïnteresseerd in auto’s, Ik let totaal niet op de auto reclame en toch word er geld op verdiend als ik er “naar kijk”. Ik word niet uitgelokt tot een aankoop, En op deze manier is het qua privacy ook hardstikke ongepersonaliseerd. Win/win eigenlijk!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).