Zelfs Ninja en gefrituurde kip laten Apex Legends links liggen

KFC-rekent-af-met-Apex-Legends
Reactie van Respawn-entertainment belachelijk gemaakt.

De strijd tussen Respawn Entertainment en de spelers van Apex Legends loopt steeds verder uit de hand. De geluiden over een gebrek aan creativiteit en updates klinken steeds luider. Inmiddels bemoeien ook andere partijen zich ermee. Zo blijkt KFC een heus game-account op Twitter te hebben. Op het account, waar je overigens ook cynische grappen over andere games kunt vinden, wordt Apex Legends in een aantal Tweets naar beneden gehaald.

Inmiddels blijkt dat ook de populaire influencer Ninja, die eerder dit jaar voor een miljoen dollar promotor van Apex Legends werd, weer is terug gegaan naar zijn oude liefde, Fortnite. Op zijn Youtube-kanaal zijn ook geen updates van Apex Legends meer te vinden sinds 2 maanden. De investeringen EA-entertainment verdampen zo wel erg snel.

Inmiddels heeft Respawn Entertainment laten weten dat zij bewust geen druk zetten op het maken van uitbreidingen of updates omdat zij de geestelijke gezondheid van hun medewerkers niet willen riskeren. Dat klinkt natuurlijk mooi, maar de fanbase doet een redelijk voor de hand liggende suggestie. Wellicht is het verstandig om wat meer mensen in te huren? Budget zou er immers genoeg moeten zijn.

Kortom, na een veel belovende start lijkt het succes van Apex Legends als een nachtkaars te doven.

4 reacties

  1. Als je het extra personeel aan neemt blijft er binnenkort niet veel meer van het budget over…
    Ze hebben ook een ontzettend strakke launch voor elkaar gekregen met het huidige team.
    Mensen moeten niet zo zeiken.

    • @lolindir: Haha Lolindir, hoeveel het resultaat van Apex nu is weet ik niet, maar zoals je op de site kunt vinden verdiende Fortnite miljarden en heeft/had Apex de potentie om (veel) groter te worden. Daar kan je best wat creativiteit voor huren.

      • @robertkroes: Altijd mogelijk, maar wel een risico.
        Bij dit soort games zit je sowieso een beetje vast, Update je te weinig = niet goed.
        Update je te veel, krijg je ook een ontzettend boze community en kun je de veranderingen weer terugdraaien..
        Daarbij is het de zoveelste Battle Royale game. (begrijp me niet verkeerd, maar er is HEEL veel concurrentie, en mensen die het een beetje zat beginnen te worden, de hype rondom dit genre..)
        De onverwachte launch die met z’n succes bizar goed verliep was volgens mij ook 1 van de hoogtepunten op zichzelf. (Rockstar was bijvoorbeeld ruim op de hoogte van de aantallen, had “ge-oefend” met hun vorige games, stelde GTA Online een maand uit en ging alsnog hard de mist in om maar wat te noemen).
        Buiten dat is het (voor mij) een generieke shooter nr 873845.
        Ik persoonlijk zou de game graag op z’n kop zien, Maar in de praktijk…

        • @lolindir: Het ligt helemaal aan het development team, Maar zouden ze het niet fijn vinden om met het verdiende geld een nieuw creatief product te ontwikkelen? Met de huidige ervaring zit het op online gebied iig wel snor.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *