Ziggo blijft klanten verliezen

Auteur: , Geen reacties
Ziggo

Ziggo verloor in het afgelopen kwartaal wederom klanten.

Het bedrijf heeft al jaren te maken met een teruglopend aantal klanten. In heel 2015 zag het bedrijf in totaal 200.000 klanten vertrekken.

In het tweede kwartaal van 2016 heeft Ziggo in totaal 28.000 abonnementen verloren. Dit verlies is echter een verbetering ten opzichte van het verlies van 87.000 abonnementen in dezelfde periode vorig jaar, wat voornamelijk komt door minder klantverloop en deels door hogere verkopen. De hogere verkopen zijn vooral te danken aan het entertainment platform, zoals bijvoorbeeld de lancering van Ziggo Sport met Formule 1 en het openstellen van Replay TV voor alle klanten via Horizon Go.

Ziggo Sport
Ziggo Sport wordt steeds populairder, gezien het feit dat het unieke sportkanaal meer dan 1 miljoen kijkers trok tijdens Formule 1 races, ondersteund door de uitstekende prestaties van Max Verstappen. Ziggo blijft investeren in het sportkanaal, zodat alle klanten, vanaf half augustus, de Engelse Premier League voor de komende drie seizoenen kunnen zien op kanaal 14.

Horizon
Het aantal Horizon TV abonnementen in het tweede kwartaal is met 91.000 gestegen tot een totaal van 898.000 aan het einde van Q2. In april is het populaire Replay TV, met 561.000 unieke gebruikers per einde Q2, beschikbaar gesteld voor alle 4 miljoen klanten via de multi-screen app Horizon Go. Daarnaast is Chromecast en Airplay ondersteuning aan Horizon Go toegevoegd, waardoor alle klanten tv programma’s op elk televisie scherm kunnen kijken zonder de aanschaf van een extra set-top box. Dit heeft er toe geleid dat het aantal actieve gebruikers van Horizon Go in het tweede kwartaal is gestegen met 21% tot een totaal van 915.000.

Internet
Op het gebied van internet is Ziggo in het tweede kwartaal met 10.000 klanten gegroeid, een aanzienlijke verbetering ten opzichte van het verlies van 11.000 klanten in dezelfde periode van vorig jaar. Dit resultaat is het gevolg van minder klantverloop volgend op de snelheidsverhoging van 120 Mbps naar 150 Mbps, die is doorgevoerd voor ongeveer de helft van alle internetklanten en deels door de introductie van een nieuw 300 Mbps product in maart.

Op het gebied van vaste telefonie is het aantal abonnees in Q2 met 5.000 afgenomen, ten opzichte van een verlies van 20.000 in het zelfde kwartaal van 2015. Tevens laat het bedrijf weten dat de Ziggo/Vodafone fusie voorwaardelijk is goedgekeurd.



Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).