Ziggo en Vodafone fuseren

Hap!
Gelijkwaardig fuseren en dan ook nog een miljard betalen, wie doet dat nou?

Nadat Liberty Global eerder Ziggo opslokte en hun eigen merknaam UPC liet vervallen vanwege het betere imago van de aangekochte kabelaar, is het nu Vodafone dat ten prooi valt van de Ajax-sponsor. De bedrijven komen in een 50%-50% joint venture, maar om dat gelijk te trekken mag Vodafone wel €1 miljard cash op tafel leggen.

Dat bedrag moet zich in een jaar of zeven terugverdienen. Althans Vodafone en Ziggo verwachten €280 miljoen per jaar te kunnen besparen met de fusie. Dat is altijd een leuk idee, maar meestal lukt dat niet, denk aan de fusie van Ziggo met UPC. Beide bedrijven bieden al mobiele en vaste telefonie en internet en televisie aan, maar gaan dat nu natuurlijk gezamenlijk doen. Of dat onder de naam Ziggo, Vodafone of Ziggafone of Vodago gaat gebeuren is nog niet bekendgemaakt.

De volgende stap is goedkeuring van de consumenten- en mededingingswaakhonden van de EU en dan kunnen de Ajax-haters weer een merk aan hun lijstje toevoegen.

6 reacties

  1. @valetparker, ik denk dat je bedoelt:”Nadat Liberty Global eerder Ziggo opslokte en hun eigen merknaam UPC liet vervallen i.v.m. het betere imago van de net aangekochte kabelaar, is het nu Vodafone dat ten prooi valt aan de breedbandreus” 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *