Zo belachelijk succesvol was het Fortnite ‘The End’ event

Auteur: , Geen reacties
Kolossaal event

De aanloop naar Chapter 2 pakte ontzettend goed uit voor Epic Games.

Terwijl Fortnite-fanaten zich klaarmaakten voor het volgende seizoen zette developer Epic Games een serie van gebeurtenissen in werking die het verloop van de game voorgoed kan veranderen. De game ging namelijk pakweg twee dagen lang op zwart en in tegenstelling tot wat je zou denken, zorgde dat alleen maar voor meer kijkers en spelers.

Volgens eSports consultant Rod Breslau was dit het bestbekeken gaming event in de geschiedenis van de digitale hobby. Het The End event zorgde voor complete verwarring en speculatie onder spelers en niet-spelers en het is dan ook niet gek dat de piek in kijkcijfers zo extreem is.

Iedereen wilde immers weten wat er in godsnaam aan de hand was in Fortnite. Het bleek, zo weten we in retrospectief, dat het om de release van een nieuwe map ging. In dit artikel lees je alles over Chapter 2 van Fortnite, inclusief de nieuwe mechanieken en nieuwe map.

En in de onderstaande grafiek van TheAtlas zie je nog duidelijk hoezeer mensen geïnteresseerd waren in de goudmijn van Epic Games. Je ziet een jaar lang de kijkersaantallen op streamingplatform Twitch en halverwege oktober schiet de hoeveelheid kijkers naar een recordhoogte.

Eenduidig

TwitchMetrics bevestigt deze schatting; in de laatste 30 dagen behaalde Fortnite zonder enige tegenstand de hoogste hoeveelheid kijkers tegelijkertijd met ruim 1.6 miljoen kijkers; ruim 600.000 kijkers meer dan de game op de tweede plek, League of Legends.

Kortom, iedereen en zijn moeder zaten geïntrigeerd te kijken naar een zwart scherm, afvragend wat er toch aan zat te komen. Nou, een hele nieuwe map, een aantal zeer impactvolle nieuwe mechanieken en uiteraard ook een waslijst aan nieuwe skins en items.

Lees ook: Dit zijn de populairste Nederlandse gamers van dit moment



Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).