Zo gaat McDonald’s je nog meer eten en drinken aansmeren

Zo gaat McDonald's je meer eten verkopen
Een ijsje, nog wat kipnuggets, misschien een extra drankje om het af te maken?

Geef toe, we doen het allemaal wel een keer. Naar de McDonald’s gaan en eigenlijk geen idee hebben wat je wil gaan eten. Je kijkt naar het menu en laat je inspireren. Normaal gesproken is het menu statisch en voert de restaurantkenteken af en toe zelf een wijziging door. Daar gaat verandering in komen.

McDonald’s heeft naar verluidt 300 miljoen dollar geïnvesteerd in de startup Dynamic Yield. Menu’s worden in de toekomst door kunstmatige intelligentie aangepast en zijn zo altijd actueel. Het is de bedoeling dat de menu’s in de drive-thru’s te zien zijn. De AI zal onder meer rekening gaan houden met het tijdstip, events, het weer en de drukte.

Is het bijvoorbeeld bloedheet buiten, dan zal het menu ijsjes gaan uitvergroten. Klanten zullen zo meer de neiging krijgen om een ijsje te kopen, terwijl ze dat misschien helemaal niet van tevoren van plan waren. Op een koude dag zou het menu juist weer koffie’s kunnen aanbevelen.

De uitrol begint in de Verenigde Staten. Vorig jaar vond er al een testperiode plaats met slimme menu’s. De komende drie maanden krijgen meer dan 1.000 McDonald’s drive-thru’s in de VS een slim menu. Het is de bedoeling dat uiteindelijk alle 14.000 McDonald’s (!) restaurants zo’n menu gaan krijgen. Later is ook de rest van de wereld aan de beurt. AI komt in de toekomst ook naar andere onderdelen in McDonald’s, zoals het zelfhulp menu, de mobiele app of voor toepassingen in de keuken. (via Wired)

3 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *