Zo vecht Deezer tegen de concurrentie

Deezer
De muziekdienst heeft nieuwe geldschieters weten te regelen.

Deezer wist via de bedrijven Orange en Acces Industries in totaal 100 miljoen euro op te halen. Het bedrag zal worden gebruikt om nieuwe klanten te werven voor de streamingdienst. Ook wordt een deel van het geld gepompt in nieuwe ontwikkelingen. Als enige muziekdienst ter wereld beschikt Deezer over een bibliotheek van 40 miljoen tracks. De concurrentie is moordend nu er steeds meer streamingdiensten opduiken.

Het platform is momenteel beschikbaar in 180 landen. In totaal geniet de dienst zo’n zes miljoen betalende abonnees. Dit aantal moet omhoog om rendabel te blijven. Naast particulieren, werft de dienst ook geld via deals. Zo werkt Deezer onder andere samen met BMW, BandPage en Sonos.

In tegenstelling tot concurrenten Spotify en Apple Music, kampt Deezer met een daling van het aantal gebruikers. In één jaar tijd verloor de streamingdienst een miljoen klanten. Met de investering wil Deezer in 2016 het tij doen keren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *