Zo wordt Facebook binnenkort nog irritanter

Autoplay
Het sociale medium moet nu toch echt op haar tellen gaan passen.

Dat we erg gehecht zijn aan Facebook is overduidelijk terug te zien in meerdere statistieken. Maar het sociale medium mag dan wel enorm groot en invloedrijk zijn, de veranderingen die het de laatste tijd heeft doorgevoerd, bewijzen dat het niet meteen een goed medium te noemen is.

Recode weet vandaag uit betrouwbare bronnen te melden dat Facebook een nieuwe manier van advertentie-inkomsten wil generen, waar wij als gebruikers vrijwel meteen mee in aanraking komen. Het bedrijf bereidt zich naar verluidt voor om mid-rolls te introduceren; korte advertenties die tijdens het bekijken van een Facebook-video je scherm ongevraagd opvullen.

Om nog de schijn van klantvriendelijkheid hoog te houden zijn er wel enkele voorwaarden van toepassing op de advertenties. Zo mag een uitgever allereerst zelf bepalen of het na 20 seconden een mid-roll toont. Ook moet de betreffende video minstens 90 seconden duren. Kiest een uitgever hier voor, dan behoudt het, net als bij YouTube, 55 procent van de omzet voor zichzelf.

Mochten de mid-roll advertenties daadwerkelijk geïmplementeerd worden, dan is de kans groot dat gebruikers dit niet op prijs gaan stellen. We zouden bijna gaan terugverlangen naar het oude en vertrouwde Hyves-tijdperk.

Nog geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *