Zynga ziet actieve gebruikers sterk dalen

Zynga logo
Spelletjesboer Zynga komt met cijfers. Interessante cijfers. Zijn de mensen Facebookspelletjes beu?

Waar Zynga 2 jaar geleden nog ruim 39 miljoen dagelijkse gebruikers telde voor zijn games is dit aantal inmiddels gedaald naar 21 miljoen. Bijna de helft dus. Deze getallen vinden we weer terug in het financiële plaatje: in het eerste halfjaar van 2015 maakte het bedrijf ruim 73.3 miljoen dollar verlies. Zynga ziet in dat het niet goed gaat en komt met een verklaring:

Our business depends on our players and our player’s level of engagement is critical to our success. We lose players in the ordinary course of business. Average [monthly average users] declined 32 percent from 121 million in the second quarter of 2014 to 83 million in the second quarter of 2015. Our financial performance will continue to be significantly impacted if we continue to lose users. If we fail to sustain the number of our paying players, if the rates at which we attract and retain players declines or if the average amount our players pay declines, our business will continue to decline and our financial results will suffer.

Om een ‘Segatje‘ te voorkomen zal het bedrijf met nieuwe plannen op te proppen moeten komen. Zynga gaat net als Sega zich meer richten op de mobiele markt in de hoop daar de redding te vinden.

3 reacties

  1. Tsja dit is gewoon weer een kwestie van falend management van een succesvolle startup. Je hebt een succesvol product en melkt dat compleet uit, en dan verbaasd zijn als mensen het zat zijn omdat de zoveelste uitbreiding of variant op het zelfde concept niet aan slaat. Marketing school 101, kennis van je doelgroep hebben en weten wat ze willen voor zij het zelf weten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *