De top 10 beste projectmanagement tools in 2021

Hoe waardevol is een projectbeheersysteem voor je onderneming? Volgens een recent onderzoek in de VS, gaf 97% van de organisaties aan dat projectmanagement cruciaal is voor bedrijfsprestaties en organisatorisch succes, en 94% gelooft dat voornamelijk goed projectmanagement bedrijfsgroei mogelijk maakt. Daarom volgt hier onze opsomming van de top 10 beste projectmanagement tools en de categorieën of functies waarin ze uitblinken.

Powered by SaasCity

Haal het meeste uit je software, Via SaasCity worden zakelijke gebruikers en SaaS-aanbieders geïnformeerd, geadviseerd en verbonden met elkaar.

Ga naar SaasCity

Monday.com – Beste voor het automatiseren van workflows

Monday.com Monday.com

Monday is gemaakt om projectmanagement makkelijker te maken. Bespaar tijd met verschillende automatiseringen, integreer verschillende zakelijke tools en prioriteer gemakkelijk de belangrijkste taken.

Pros:
  • Optimaliseer je workflows
  • Blijf up-to-date met verschillende projecten
  • Alle processen op één plek
  • Regel gemakkelijk je urenregistratie en planning
Cijfer:
5.0

Monday.com is een van de toonaangevende samenwerkings- en communicatiesoftware voor teams die alle informatie synchroniseert in één enkele, toegankelijke hub, waardoor agenten en teamleden samen belangrijke beslissingen kunnen nemen. 

Monday.com is een van de toonaangevende samenwerkings- en communicatiesoftware voor teams die alle informatie synchroniseert in een enkele, toegankelijke hub, waardoor agenten en teamleden samen belangrijke beslissingen kunnen nemen. 

Monday.com stelt je in staat om voortgangsgegevens op een logische en begrijpelijke manier te verzamelen en weer te geven, waardoor teamleden projecten en algemene taken kunnen bijhouden. 

Monday.com prijzen beginnen bij €39,00 per maand voor de basis versie tot 5 gebruikers. 


Trello – Beste optie om snel mee aan de slag te gaan

Trello is een projectmanagementtool die teams helpt georganiseerd te blijven door het gebruik van intuïtieve borden, kaarten en lijsten. Je kunt eenvoudig details van elke taak bekijken, toevoegen of wijzigen door opmerkingen, bijlagen, vervaldatums en meer toe te voegen. Het systeem is ook goed om knelpunten te identificeren. Dat komt omdat het bestuur niet alleen laat zien welke van de taken moeten worden toegewezen, maar ook welke activiteiten interventie vereisen voordat ze een groot probleem worden.

Kosten per maand voor het Business Class pakket zijn vanaf $9,99 per maand. Trello heeft ook een gratis versie. 

Asana – De meeste geïntegreerde tool 

Asana is een cloudgebaseerde oplossing voor project- en taakbeheer die bedrijven helpt bij het beheren en organiseren van taken en projecten, communiceren en samenwerken.

Functies omvatten taakbeheer, rapportage, automatische meldingen, een klantenportaal, samenwerkingstools, dashboards, een mobiele app, documentbeheer en taakverdeling. Asana bevat ook een inbox-functie die alle updates vastlegt die automatisch door de software worden gegenereerd. Asana is toegankelijk via de apps op mobiel op zowel Android- als iOS-smartphones.

Asana heeft veel integratiemogelijkheden met verschillende applicaties zoals Dropbox, Slack, Gmail en Zapier. Het heeft een limiet van 100 MB per afzonderlijke bijlage.

Veel kleine teams komen al ver met de gratis versie. De prijs voor de Premium-versie is vanaf €10,99 per maand. 

Jira – Beste tool voor softwareontwikkelaars

Jira is een oplossing is met name voor softwareontwikkelaars ideaal. Het blinkt uit in het creëren van stories en verdelen van taken over je softwareteam. Tijdens het ontwikkelingsproces biedt Jira elk teamlid steeds volledig inzicht in de status, discussies en updates van hun project. Je kunt Jira zelfs integreren met andere Atlassian-producten zoals Confluence en BitBucket. Bovendien zijn er duizenden add-on-apps beschikbaar op de Marketplace die je naar eigen inzicht kunt gebruiken en aanpassen.

Basecamp – De beste communicatietool en beste gratis optie

Basecamp is een voornamelijk een goede communicatietool. Het bevat takenlijsten, agenda’s, vervaldatums en het delen van bestanden, waarmee teams prioriteiten en actiegerichte items kunnen bijhouden.

Met Basecamp kunnen gebruikers projecten maken, de voortgang documenteren en taken beheren. Het is webgebaseerde software waarmee gebruikers kunnen inloggen via een webbrowser of via een mobiele app.

Een Gratis abonnement: bedoeld voor freelancers, persoonlijk en licht gebruik en omvat 1 GB opslagruimte, max. drie projecten en 20 gebruikers.

De standaard betaalde optie is $ 99 per maand vast bedrag en omvat onbeperkte projecten, gebruikers en 500 GB opslagruimte

Powered by SaasCity

Haal het meeste uit je software, Via SaasCity worden zakelijke gebruikers en SaaS-aanbieders geïnformeerd, geadviseerd en verbonden met elkaar.

Ga naar SaasCity

TeamGannt – Beste tool voor evalueren

TeamGantt maakt het beheren van de evaluatiecriteria voor projecten een stuk makkelijker, en flexibeler in gebruik is. De tool is geschikt voor een breed scala aan verschillende projecten die je kunt opzetten en volgen, ongeacht de structuur of beperkingen. Een handige feature is de  “alleen-lezen” URL die je in staat stelt projectinformatie te delen met externe partijen zonder dat ze deze kunnen aanpassen.

TeamGantt kost $ 24,95 / maand emaar heeft ook een freemium-versie van de software voor maximaal 3 gebruikers.

 

Teamwork – Beste help functies en ondersteuning

Teamwork is makkelijk en intuïtief in zijn interface en in hoge mate aanpasbaar. Het heeft veel functies, dus het kan een tijdje duren om alle functies onder de knie te krijgen en op snelheid te komen. Dit wordt echter veel gemakkelijker gemaakt met doorlopende webinars, toegang tot hulpdocumenten, een online informatiecentrum en een toegewijde klantondersteuningsteam (in het engels). .

Teamwork kan eenvoudig worden geïntegreerd met andere tools, waaronder Gmail, Harvest, HubSpot, QuickBooks, Slack, Dropbox en meer.

Teamwork kost $ 10 / gebruiker / maand. Ze bieden ook een gratis proefperiode van 30 dagen.

Forecast.app – Beste voor het automatiseren van financiën en operaties

 beste projectmanagement tools

De Auto-Schedule-functie van forecast is geweldig voor projectplanning, schattingen maken en wijst automatisch middelen toe aan taken. Het heeft een drag-and-drop-module waarmee je plannen en bronnen in een oogwenk kunt aanpassen. Een andere nuttige functie is dat de tool automatisch een budget opbouwt voor elk project met belangrijke financiële statistieken om geplande cijfers ten opzichte van de werkelijke cijfers bij te houden. 

Het ondersteunt ook verschillende factureringstypen (vaste prijs, tijd en materialen) naast elkaar en in realtime. Het heeft geavanceerde, actuele rapporten die kun aangepast kunnen worden. 

Function Fox – Beste tool voor de voor de creatieve sector

top 10 beste projectmanagement tools

FunctionFox is gebouwd door creatieve professionals voor de creatieve sector en beschikt over gebruiksvriendelijke tools waarmee je gedetailleerde projectschema’s kunt maken,  voortgang kunt volgen via interactieve Gantt-grafieken en kalenders,  bronnen kunt beheren met actietoewijzingen en takenlijsten, en kunt communiceren en samenwerken via de projectblog. FunctionFox is volledig webgebaseerd, zodat gebruikers op kantoor en op afstand naadloos kunnen samenwerken.

De prijzen voor het Premier-abonnement beginnen bij $ 50 per maand

Kissflow Project – Beste software voor samenwerking

top 10 beste projectmanagement tools

Het bijna volledig aanpasbare platform van Kissflow Project geeft je totale controle en past zich aan de behoeften van het team aan. Het biedt meerdere weergaven voor projecten, inclusief Kanban-borden, lijstweergaven en zogeheten swim lanes. 

Met de tool kunnen gebruikers projectplannen, documenten en andere bestanden delen, en projecten rechtstreeks in de software bespreken. Teamleden krijgen ook herinneringen wanneer de vervaldatums naderen. Een andere geweldige functie is de mogelijkheid om prioriteiten te stellen en teamleden eraan toe te wijzen.

Kissflow is geintregeerd met MS Office en G-suite, en het platform biedt REST, API en webhooks.

De prijzen voor Kissflow Project beginnen bij $ 90 per maand.

De beste projectmanagement tools direct gebruiken?

Monday.com Monday.com

Monday is gemaakt om projectmanagement makkelijker te maken. Bespaar tijd met verschillende automatiseringen, integreer verschillende zakelijke tools en prioriteer gemakkelijk de belangrijkste taken.

Pros:
  • Optimaliseer je workflows
  • Blijf up-to-date met verschillende projecten
  • Alle processen op één plek
  • Regel gemakkelijk je urenregistratie en planning
Cijfer:
5.0
AFAS Software AFAS Software

AFAS Software is een Nederlands familiebedrijf. We ontwikkelen innovatieve softwareproducten voor de zakelijke markt en nemen daarbij graag onze maatschappelijke verantwoordelijkheid.


Cijfer:
4.0
Pros:
  • Al je bedrijfsprocessen in één systeem
  • Hou overzicht over verschillende projecten
  • Optimaliseer workflows
  • Automatiseer je boekhouding
  • Verbeter klantrelaties
Gripp Gripp

Gripp is hét alles-in-één pakket wat het overzicht weer terugbrengt in jouw organisatie. Of het nu gaat om die perfecte offertes met een druk op de knop, het overzicht van wie wat aan het doen is, of het strakke debiteurenbeheer: het kan allemaal met Gripp.

Cijfer:
4.0
Pros:
  • Meer dan 1500 tevreden klanten
  • Jarenlange ervaring
  • Korting vanaf 4 gebruikers
  • Datagedreven ondernemen
Asana projectmanagement Asana projectmanagement

Met Asana heeft je team alles wat nodig is op één plek. Behoud het overzicht over verschillende projecten, houd to-do's bij en automatiseer terugkerende taken als een pro.

Pros:
  • Met 200+ integraties
  • Optimaliseer je workflows
  • Bekijk waar je team mee bezig is
  • Automatiseer standaard processen
Cijfer:
4.5
AFAS Software AFAS Software

AFAS Software is een Nederlands familiebedrijf. We ontwikkelen innovatieve softwareproducten voor de zakelijke markt en nemen daarbij graag onze maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Pros:
  • Stroomlijn al je bedrijfsprocessen
  • Beheer je projecten
  • Draai gemakkelijk facturen en offertes uit
  • Optimaliseer je workflowmanagement
Cijfer:
4.0
Exact Exact

Al meer dan 550 duizend bedrijven vertrouwen op de cloudoplossingen om de financiën en verschillende bedrijfsprocessen, zoals projectmanagement, te beheren. Kies je voor Exact, dan kies je voor groei.

Pros:
  • Meest gebruikte boekhoudprogramma voor het MKB
  • Probeer 30 dagen gratis
  • Koppel gemakkelijk 220+ handige apps
  • Bespaar tijd dankzij de zelflerende software
Cijfer:
3.5
Gripp Gripp

Gripp is hét alles-in-één pakket wat het overzicht weer terugbrengt in jouw organisatie. Of het nu gaat om die perfecte offertes met een druk op de knop, het overzicht van wie wat aan het doen is, of het strakke debiteurenbeheer: het kan allemaal met Gripp.

Cijfer:
4.0
Pros:
  • Meer grip op je planning en projecten
  • Al 1500+ tevreden klanten
  • Jarenlange ervaring
  • Korting vanaf 4 gebruikers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *