Er komen meer en meer automotive toepassingen voor de Google Glass. Ook de Beierse autobouwer is nu met de slimme bril aan het experimenteren geslagen.
Foto’s en video’s schieten
BMW zegt dat het technici een Google Glass op de neus drukt om preproductiemodellen in de een Amerikaanse fabriek te inspecteren. Met de Google Glass worden foto’s en video-opnamen gemaakt, om die vervolgens naar de ontwikkelingsafdeling te sturen. Kleine aanpassingen in ontwerp en productieplanning zijn volgens de autobouwer zo sneller en effectiever door te voeren. Allemaal onderdeel van de Industry 4.0-campagne binnen de BMW Group, waarbij ze nieuwe technologie testen die iets kan bijdragen aan productie en planning
Google Glass heeft ook een zogenaamde ‘background video’-functie. Daarbij worden elke twee minuten videobeelden opgeslagen, die later kunnen worden doorgestuurd naar de server van de fabriek. Ze permanent opgeslagen zodat ze ook in een later stadium beschikbaar zijn voor onderzoek. Dat kan volgens BMW van pas komen bij vraagstukken waarvoor de expertise van meerdere afdelingen gewenst is.
Wegens succes herhaald
BMW overweegt om de techniek in meerdere fabrieken in te zetten. Iets dat ons verbaasd, want de beeldkwaliteit van de 5 megapixel camera in de Google Glass is niet om over naar huis te schrijven. Om over het matige videobeeld nog maar te zwijgen. Blijkbaar is het in een verlichte fabriek toch voldoende om mee te werken.
[lg_folder folder=”BMW/Google_Glass/” count=”8″ cols=”4″ paging=”true”]
Raar idee inderdaad, biedt nauwelijks tijdwinst ten opzichte van een smartphone die kleine details wél vast kan leggen, maar ze hebben er bij BMW vast een reden voor.
De helft van het bijgeleverde fotomateriaal past trouwens ook mooi bij een artikel als ‘BMW-werknemers snappen iDrive niet’ 😉
“Iets dat ons verbaasd“…. ehhh verbaast
Sow, krijgen we straks mooi een brilleke op in plaats van een scherm zoals bij audi