Goh, dat zagen we natuurlijk niet aankomen. Amerikanen kijken voor het eerst meer naar digitale media dan naar de tv.
Dat concludeert eMarketer, op basis van onderzoek naar de mediaconsumptie in Amerika. Gemiddeld zitten volwassenen 5 uur per dag achter het internet en andere digitale media, en kijken ze 4 uur en 31 minuten televisie. De verwachting is dat de dagelijkse tv-tijd dit jaar nog iets verder zal dalen, terwijl de digitale mediaconsumptie groeit met 15,8 procent.
De meeste groei komt via mobiele apparaten. Amerikaanse volwassenen besteden gemiddeld 2 uur en 21 minuten per dag aan activiteiten via de mobiel (non-spraak), inclusief gebruik van mobiel internet op telefoons en tablets. Dat is meer dan ze online besteden via desktop en laptop computers (2 uur en 19 minuten). Daarnaast komen er gemiddeld nog 36 minuten bij voor overige online activiteiten, zoals gaming via consoles. De verdeling tussen telefoon en tablet is trouwens bijna gelijk.
Wat betreft de verdeling van de minuten: kijk je een uur tv terwijl je op je smartphone actief bent, dan is aan beide activiteiten een uur toegeschreven. Voor het onderzoek vergeleek eMarketer meer dan 400 datapunten van 40 onderzoeksinstituten. De voorspellingen van eMarketer komen redelijk overeen met de cijfers van andere instituten, zoals Temkin Group, MAGNAGLOBAL en GfK. Bij kinderen zal het internetgebruik waarschijnlijk nog veel hoger liggen.
Hey een 42 inch iPad, leuk hoor…
Tegenwoordig hier juist andersom; meer voor de TV dan achter de PC ( of smartphone ) :’)