Aantal Netflix abonnees groeit, focus op nieuwe content

Netflix
Gouden tijden voor Netflix.

Oktober is een heerlijke maand voor seriekijkers. De meeste series pakken namelijk rond het najaar de draad weer op, of starten juist. Zo ook voor Netflix abonnees, waarvoor heel wat content uitkomt de aankomende maanden. Met succes, want het aantal abonnees steeg het afgelopen derde kwartaal met een flinke 5 miljoen.

Het exacte aantal is 5,3 miljoen, waardoor het 0,1 miljoen meer abonnees wist te werven ten opzichte van het vorige kwartaal en 1,7 miljoen in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar. Tellen we alle abonnees bij elkaar op, dan komen we uit op ongeveer 109 miljoen Netflix abonnees. Deze cijfers zijn echter wel van vóór de minieme prijsstijging genoteerd.

De streamingdienst mag in haar handjes wrijven, want de omzet van 2,5 miljard euro is zeker niet mis. Dit is namelijk een stijging van 30 procent ten opzichte van vorig jaar. Aan het eind van de streep houdt Netflix omgerekend iets meer dan 110 miljoen euro over. Bijna 70 miljoen meer dan vorig jaar.

Het bedrijf gaat echter zeker niet bij de pakken neerzitten. Zo meldt de streamingdienst dat het in 2018 de helft van alle content uit originele TV- en film-content wil laten bestaan. Daarvoor wil het maar liefst 7 tot 8 miljard dollar voor investeren het aankomende jaar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *