Analoge advertentie wordt interactief, verandert van kleur

Advertentie veranderd van kleur
Met alle filmpjes en andere animatie lijkt de papieren advertentie wel erg saai. Motorola brengt daar nu verandering in.

De lezers van het Amerikaanse tijdschrijft Wired krijgen in het januari-nummer een leuke verassing. Er staat namelijk een ad in die een telefoontje van kleur kan laten veranderen, puur door de gewenste tint aan te tippen. Een beetje interactiviteit voor het (uitstervende?) medium van print.

Het werkt door middel van wat LEDjes die de afbeelding doen oplichten, aangedreven door een knoopcelletje en een klein printje. De lezer moet een plastic strip verwijderen, waarmee het geheel geactiveerd wordt. Vervolgens kan je er mee spelen tot je een ons weegt, en na afloop zet je het geheel weer uit.

Het is zeker leuk bedacht, maar met alle verhalen over e-waste die de laatste tijd de ronde doen wel wat controversieel. Als je deze editie gelezen hebt kan het blad namelijk nu niet meer zomaar bij het oud papier, en de materialen waar de ad van gemaakt is kunnen ook niet zomaar bij het huisafval.

Desalniettemin is het een leuke campagne, die veel aandacht vestigt op de Moto X van Motorola.

[gv data=”iMrZmSPpIRw”][/gv]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *