De NS kan nog heel wat leren van deze supertrein

Auteur: , 3 Reacties
De NS kan nog heel wat leren van deze supertrein

Techliefhebbers opgelet. Zo is reizen met het OV nooit meer vervelend.

In Japan heb je al jaren de mooie Shinkansen-trein. Een hogesnelheidstrein die met snelheden van 300 km/u door het Aziatische land raast. Japan heeft het doek getrokken van een nieuwe Shinkansen die vanaf 2020 operationeel moet zijn.

De trein zal gaan rijden tussen Tokio en Shin-Osaka. Deze maand gaan de eerste tests van start. De nieuwe Shinkansen heeft verbeterde stoelen en 15 procent meer beenruimte in de eerste klas. Ook niet onbelangrijk zijn de stopcontacten die bij elke stoel zijn verwerkt. Daarnaast zijn de opbergruimten van heldere verlichting voorzien, zodat je eenvoudiger je bagage kunt terugvinden.

De Shinkansen bestaat uit 16 wagens. In totaal kunnen er 1.323 passagiers mee. Het nieuwe model is onder meer te herkennen aan de gewijzigde neus en de grote ‘S’-sticker van het woord Supreme. Japan laat weer eens zien voorloper te zijn om technologie en vervoer met deze nieuwe N700 Shinkansen.



3 reacties

Ik heb in Taiwan met eenzelfde trein gereisd, ook een shinkansen van Japanse makelij. voor een lange westerling (naja, “lang”, 1m87 ) … enorm veel beenruimte, veel bagageruimte, 300 km/u. Trein was nooit te laat, en het kostte geen fluit. plusminus 30 euro voor een retourtje van de meest noordelijke naar de meest zuidelijke stad. (250 km afstand enkele reis) . In Nederland heb je weinig aan dit soort treinen (hoewel, een directe lijn tussen amsterdam-rotterdam zou best mooi zijn… ) , maar het is echt prachtspul!
Ik vind de trein bijzonder lelijk, maar dat doet niets af aan de weldaad waarmee je vervoerd wordt!
Het begint met de mentaliteit in Nederland, die is totaal anders als in Azie.
Je kunt techniek hebben wat je wilt maar als de mentaliteit er niet is dan kan je het vergeten.
Mooi voorbeeld, stond ooit op CS Alkmaar toen de mededeling kwam dat de mensen moesten overstappen omdat de machinist niet was komen opdagen, echter wij waren 3 minuten ervoor het station ingereden maar die machinist ging er gewoon vandoor want daar stopte zijn rit.
Kortom, zoek het maar uit met kansloze bussen enzo.
Of wat te denken van een vertraging op het eerste station (2km) vanaf het beginpunt van die lijn waar niet eens een overgang, tunnel, wissel of wat dan ook te vinden was, oftewel 2 km alleen maar rails en het presteren om al een vertraging te hebben op de oorsprong.
Niemand boeit het echt en we vinden het maar normaal ….

Kortom, we verdienen niet beter.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).