Facebook maakt drie keer zoveel winst

Facebook
De nieuwe advertentiestrategie van de social media-site lijkt zijn vruchten af te werpen. Facebooks omzet steeg in het eerste kwartaal met 72 procent. “Like!” Aldus een opgetogen Zuckerberg.

Facebook laat weten dat ze over de eerste drie maanden van 2014 een omzet van23,5 miljard dollar (1,8 miljard euro). Dat is 72 procent meer dan een jaar eerder, bovendien gunstiger dan wat analisten hadden verwacht, die gingen uit van 2,36 miljard dollar. De winst bedroeg 642 miljoen dollar, drie keer hoger dan in dezelfde periode vorig jaar.

1,28 miljard actieve gebruikers

Facebook heeft bijna evenveel actieve gebruikers als China inwoners heeft, op 31 waren dat er 1,28 miljard. Daarvan loggen 802 miljoen gebruikers dagelijks in, en 609 miljoen verslaafden doen dat via een mobiel apparaat (telefoon/tablet). De advertentie-inkomsten waren trouwens goed voor 59 procent van de omzet, in vergelijking met 53 procent een jaar eerder.

Over WhatsApp zei CEO Marck Zuckerberg dat ze het platform niet gaan openstellen voor advertenties. De focus komt te liggen op het doorgroeien naar 1 miljard gebruikers. Wel, ze zijn op de helft.

Niet iedereen was over de cijfers te spreken, zoals Nate Elliot van Forrester Research. Hij zegt:

“Today was most notable for what Facebook didn’t say: They didn’t given an update on teen usage, they didn’t announce video ads, and they didn’t announce a mobile ad network.”

2 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *