Zit je lekker iets te zoeken op Google, krijg je plotseling zo’n enorme banner voor je snufferd. En dan te bedenken dat Google jaren geleden plechtig beloofde om dat nooit te doen.
Jawel, in 2005 deed Google te volgende belofte met betrekking tot banners op hun homepage:
There will be no banner ads on the Google homepage or web search results pages. There will not be crazy, flashy, graphical doodads flying and popping up all over the Google site. Ever.
Blijkbaar zijn ze slecht van geheugen, want momenteel wordt er in de VS toch echt geëxperimenteerd met enorme banners. Toen bovenstaande foto opdook werd in eerste instantie gedacht dat het een om een slechte (photoshop) grap ging, maar een woordvoerder van Google heeft het experiment inmiddels bevestigd.
Zo’n 30 adverteerders zouden momenteel deelnemen aan deze test en bij slechts 5% van de zoekopdrachten zou de banner te zien zijn. Verder lijkt het dat er specifiek naar een bepaald merk gezocht moet worden voordat de banner te zien is. (via: searchengineland.com)
Misschien toch maar eens Bing gaan uitproberen?
Tjah, zolang het maar de website is waar je naar op zoek bent zie ik het probleem niet.
@towi1989:
Het probleem is dat je niet krijgt wat je zoekt maar de zoekmachine bepaald welk resultaat je krijgt.
En dat is vaak het bedrijf met het grootste marketing budget.
@Laue: Maar zelfs dan zullen de zoekresultaten beter zijn dan bij bing. Als ik zoek op southwest airlines lijkt het me niet heel vreemd om daar een banner van de krijgen, ook niet zo zeer wanneer ik zoek op airlines, maar wél als ik zoek op southwest.
Tja, de mobiele advertentiemarkt valt tegen, dus dan proberen ze via deze weg wat extra centjes te verdienen;)
All hail AdBlock