iOS sleept meer advertentie-inkomsten binnen dan Android

iPhone advertentieruikte te koop
Om nog maar eens te bewijzen dat niet alle mobiele platformen en hun gebruikers gelijk zijn; gebruikers van iOS-toestellen klikken veel meer op advertenties op Facebook dan Android-gebruikers.

Een onderzoek van meer dan 200 miljard advertenties op Facebook wijst uit dat iOS-gebruikers veel vaker op de popups klikken dan gebruikers van Google’s besturingssysteem. Meer dan 6 keer vaker om precies te zijn.

Opvallender is dat over het algemeen genomen er zo weinig op ads gedrukt wordt door Android-gebruikers, dat het niet winstgevend is om specifiek voor hen ads te maken. Ads voor iOS, ondanks dat ze duurder zijn, komen een stuk sneller uit de kosten. Een verklaring voor dit gedrag wil het onderzoeksbureau niet geven. Mogelijk is het publiek wat van iOS gebruikt maakt wat welgestelder en dus ook sneller bereid om geld uit te geven. Of zijn ze wat goedgeloviger van aard en trappen ze sneller in de soms sluwe advertentiemethodes.

2 reacties

  1. Dezelfde mensen hebben voor een Apple gekozen dat Windows “altijd crasht.” Wat niet gek is als je alsmaar pop-ups aanklikt.

    Android volk weet wel beter.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *