Nieuwe Tele2-klanten MOETEN een 4G-smartphone hebben

Auteur: , 1 Reactie
4G

Een harde maatregel van Tele2 doet je wel twee keer nadenken voordat je een nieuw abbo afsluit.

De maatregel heeft niet zozeer effect op de gemiddelde Apparata-lezer, maar wel op de doorsnee huismoeder. Tele2 heeft namelijk een nieuwe regel opgesteld. Bestaande of nieuwe klanten die een gloednieuw abonnement afsluiten MOETEN beschikken over een smartphone met 4G-mogelijkheden. Oudere smartphones zonder 4G-technologie worden geblokkeerd en hebben geen toegang tot mobiel internet.

Tele2 heeft deze blokkade tot stand gebracht vanwege kostenbesparing. Zo beschikt het telecombedrijf over een eigen 4G-netwerk. 3G en lager wordt via het T-Mobile netwerk opgevangen. Gebruik over het eigen netwerk kost veel minder geld en dus verplicht Tele2 dat nieuwe klanten enkel gebruik maken van het 4G-netwerk.

Nu beschikt tegenwoordig iedere moderne smartphone over 4G-technologie dus is de maatregel geen ramp. Toch vallen diverse budgetsmartphones buiten de boot en loopt Tele2 mogelijk toekomstige klanten mis. Zo zijn het vooral de gemiddelde huismoeders die een goedkope smartphone bezitten, of jonge tieners die voor het eerst een smartphone kopen/krijgen van ouders.

De maatregel is van toepassing op nieuwe en bestaande klanten die vanaf 1 februari een abo afsluiten of verlengen. Het is niet bekend hoeveel huidige klanten van Tele2 momenteel enkel gebruik maken van T-Mobile’s 3G/2G-netwerk.

UPDATE: Tele2 laat aan ons weten dat gebruikers nog wel gewoon gebeld en ge-sms’t kunnen worden. Via deze link kun je checken of je telefoon geschikt is voor het Tele2 4G-only netwerk.



1 reactie

Wat een onzin zeg! Gelukkig zijn er nog veel meer telecombedrijven!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).