Volgens analisten zou Samsung dit jaar zo’n $14 miljard uitgeven aan marketing en advertenties. Een bizar bedrag als je bedenkt dat Apple slechts $1 miljard uitgeeft aan advertenties.
Plotseling is die van boete van $1 miljard die Samsung aan Apple moet betalen ook niet zo hoog meer. Het is echter niet zo dat al die marketingdollars verstandig gespendeerd worden door Samsung. Mensen die er verstand van hebben zijn van mening dat Samsung vooral heel veel geld uitgeeft en dat het effect soms redelijk ver te zoeken is.
“Samsung’s marketing is too much focused on projecting an image they aspire to: being innovative and ahead of the pack. They are failing to efficiently bridge the gap between the aspiration and how consumers actually respond to the campaign. It’s got to be more aligned.”
Om het bedrag dat Samsung afgelopen jaar heeft uitgeven in perspectief te plaatsen hieronder een aantal feitjes.
– Dit is meer dan het bruto nationaal product van IJsland
– Google heeft minder betaald voor Motorola
– Samsung is de grootste adverteerder te wereld
– $14 miljard is 5,4% van de omzet. Bij Apple is dit 0,6%
Een serieuze bak met geld dus. (via: reuters.com)
[gv data=”_KQ03Jy5C5I”][/gv]
-edit: nutteloze bijdrage-
Apart maar de S4 reclame was overduidelijk op de tv te zien. Wat ze met de rest van dat geld doen zie ik niet.
@The360box: ja… S4, dat is dan ook het enige waar jij Samsung mee kan linken? Naast mobieltjes maken ze wel wat meer spul. En buiten dat is NL niet zo heel belangrijk voor Samsung om reclame te maken.
@black.wizard: Het enige wat ik momenteel van Samsung heb is hun superieure EVO SSD. Voor de rest mogen ze maken wat ze willen met bijbehorende marketing.
http://9gag.com/gag/4446673