Speedtest: iPhone 6s Plus versus Galaxy S7 Edge

Speedtest
Tipje van de sluier: een van de twee maakt gehakt van de ander.

We zullen je niet langer in spanning houden. De S7 heeft twee keer zo veel RAM als zijn Apple-tegenhanger, maar dat voorkomt niet dat het Samsung-toestel een jammerlijke nederlaag lijdt tegen de iPhone 6s. Dat kun je in onderstaande video -waarvan we de objectiviteit en/of betrouwbaarheid met geen mogelijkheid kunnen garanderen- aanschouwen.

Er worden trouwens nog twee andere toestellen meegenomen in de test: de Moto X (pure edition) en de Nexus 6P van Google. We hebben dus te maken met vier nieuwe flagship-toestellen, die na een factory-reset (alleen de voor de test gebruikte apps werden geïnstalleerd) tegen elkaar gaan racen. Spoiler-alert: de iPhone eindigt ruim voor de andere drie.

Daarbij moet echter wel worden aangetekend dat de S7 met een 1440p-display werkt, terwijl de 6s het met 1080p moet doen. En ja: dat scheelt voor de snelheid. Hoeveel? Wie zal het zeggen.

Zo zie je maar weer: specs zeggen niet alles. En speedtests door al dan niet onafhankelijke YouTube-gebruikers? Misschien ook niet. Oordeel zelf:

[gv data=”MQ8pTGCcW7A”][/gv]

2 reacties

  1. Dit is een test van niets …
    Waarom ?
    Omdat de apps niet hetzelfde zijn.
    Het spel Camelot op IOS kan best anders zijn dan op Android gezien de beduidend betere schermen op de Android toestellen en dus wellicht hij grafisch zwaarder is om maar een voorbeeld te noemen.

    Ook zaken zoals het bufferen speelt een rol, wordt de app deels ingeladen en daarna de rest of alles in 1x. Dat kan per platform echt anders zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *