Hiermee maakte Activision Blizzard belachelijk veel winst

Auteur: , Geen reacties
Het miljardenbedrijf doet het goed

Call of Duty, Overwatch en Candy Crush zijn slechts enkele redenen.

De kwartaalcijfers van Activision Blizzard – onder andere verantwoordelijk voor World of Warcraft en Call of Duty – liegen er niet om; het gaat erg goed met het bedrijf. Dat niet alleen, tot mijn grote verbazing spelen honderden miljoenen mensen nog steeds Candy Crush Saga. Yup, dat flutspel levert nog steeds bakken met geld op.

King – maker van de Candy Crush-games en andere Saga-varianten – leverde in het eerste kwartaal van dit jaar maar liefst $534 miljoen dollar omzet op. En ja, het doodsimpele spelletje (wat ik begin 2000 al in gelijke vorm op spelen.nl en dergelijke speelde) wordt nog steeds maandelijks door 285 miljoen mensen gespeeld.

Ondertussen is Activision’s ogenschijnlijke goudmijn genaamd Call fo Duty een vaste applicatie voor zo’n 50 miljoen gebruikers per maand. De games leveren het moederbedrijf van King ruim $312 miljoen dollar op in het eerste kwartaal van 2018.

Hoewel het aantal spelers van games van dochterbedrijf Blizzard (World of Warcraft, Overwatch, Hearthstone) ‘slechts’ rond de 40 miljoen ligt, is de omzet enorm. Met $480 miljoen dollar doen de games van Blizzard het dus erg goed. Niet heel gek, want de ontwikkelaar staat wat mij betreft eigenlijk altijd garant voor kwaliteit. Op Hearthstone na dan, dat de laatste tijd een beetje dood aan het bloeden is. En nee, ik heb geen aandelen in Activision Blizzard.

In perspectief blijkt dat het Amerikaanse bedrijf het ontzettend goed doet. De totaalomzet van alle I.P’s en zij-inkomsten bedroeg in het eerste kwartaal van 2018 maar liefst bijna $2 miljard dollar, ruim anderhalf miljard euro. Dat is een stijging van 14% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat niet alleen, de winst van het bedrijf steeg van $426 miljoen dollar naar zo’n $500 miljoen dollar; een stijging van ruim 17%.

Meer lezen over Activision Blizzard? In dit artikel lees je de achterliggende reden van waarom ik denk dat de omzet van Activision met Black Ops 4 behoorlijk achteruit zal gaan. Hier check je hoe Blizzard negatievelingen in hun online games tegen gaat. In dit artikel beschrijven we de misselijkmakende samenwerking tussen Windows en Candy Crush.

Foto @ActivisionBlizzard



Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).