De beste mobiele CRM app | Alles over online CRM

Elk klein tot middelgroot bedrijf is gebaat bij gedegen (mobile) customer relations management (CRM).  Maar wat zijn de beste mobiele CRM-apps en wat maakt een CRM app een goede keuze? Je leest het in deze overview van de Beste Mobile CRM-apps van dit moment.

Als bedrijf kun je tegenwoordig bijna niet meer zonder CRM software. Jouw sales-, service- of marketingmedewerkers moeten overal kunnen werken, op elke gewenste locatie of onderweg. Om succesvol te zijn, is het hebben van up-to-date en juiste informatie over klanten, van zeer groot belang. Werknemers hebben tegenwoordig de behoefte om altijd en overal eenvoudig toegang te hebben tot CRM-gegevens, om zo klanten op de beste manier te kunnen benaderen. Daarom is het hebben van een CRM software geen nice to have meer, maar een must have.

Powered by SaasCity

Haal het meeste uit je software, Via SaasCity worden zakelijke gebruikers en SaaS-aanbieders geïnformeerd, geadviseerd en verbonden met elkaar.

Ga naar SaasCity

Wat is mobile CRM?

Voordat je je verdiept in wat een goede keuze is voor een CRM-app, vraag je je misschien wel af wat mobile CRM precies is? De definitie van een mobile CRM luidt ‘Een mobile CRM is een applicatie die ervoor zorgt dat werknemers van een bedrijf of onderneming, die op afstand werken (remote), veelal vanaf hun mobiele devices of tablets, directe toegang hebben tot de CRM tool van het bedrijf of de onderneming waar ze werkzaam voor zijn.

Over het algemeen betekent dit dat een betrouwbare mobiele CRM app meestal de meeste functionaliteiten of alle functionaliteiten biedt die een traditioneel CRM-systeem voor de pc of de cloud ook reeds te bieden heeft, alleen is het gebruik ervan flexibeler. Een app zorgt ervoor dat je anywhere, anytime je customer relations management goed kunt regelen voor je onderneming, je klanten en je medewerkers. Het is idee is dat mobile CRM software bijdraagt aan je bedrijfssucces en dat dat succes niet langer afhankelijk is van plaats en tijd (het kantoor), maar dat je ook onderweg en op locatie bij de klant je zaakjes goed op orde kunt hebben.

Waarom mobile CRM?

In de huidige snelle wereld die vooral om informatiestromen en communicatie draait, is up-to-date zijn op het gebied van je klantcontacten van levensbelang voor een gezond bedrijf. Customer Relations Management is al jaren niet meer weg te denken en de technische mogelijkheden om dit goed te regelen al helemaal niet.

Wel is het steeds belangrijker dat je altijd bereikbaar bent en dat je ook onderweg en remote je werk goed kunt doen. Salesmedewerkers zijn daarom erg gebaat bij een mobiele applicatie waarin ze bij dashboards, leads en klantcontactgegevens kunnen. Zodat ze bij een onverwacht belletje of tijdens een belangrijk bezoek bij een potentiële klant niet met hun mond vol tanden staan of de verkeerde dingen zeggen.

Ook houd je via een mobiele CRM app eenvoudig contact met collega’s in het marketing- en salesteam. Een dergelijke CRM app kan een team dus sterker maken, doordat de mobiele apps het inzicht in de prestaties en kansen vergroot.  

Salesforce Salesforce

Tegenwoordig verwachten klanten meer van een bedrijf. Ongeacht je locatie, kun je met Salesforce voldoen aan de torenhoge verwachtingen. Alle bedrijfsprocessen werken geolied samen.

Pros:
  • Gratis proefversie
  • Voor bedrijven van elke omvang
  • Alle marketingtools op één plek
  • Stroomlijn en automatiseer processen
  • Beheer gemakkelijk klantcontact
Cijfer:
4.5

Voordeel mobile CRM

Een CRM app heeft als groot voordeel, vooral voor je salesmedewerkers, dat zij direct en altijd overal bij de benodigde klantinformatie in het CRM kunnen. Alles wat in het systeem staat, wordt namelijk gesynchroniseerd met de app. Als je dus een update hebt gedaan vanaf kantoor, zien je salesmedewerkers die net op bezoek gaan bij die belangrijke klant, de wijzigingen ook zodra zij inloggen op de CRM-applicatie. Dit zorgt ervoor dat alle salesactiviteiten, marketingacties en je service een enorme boost krijgen, of er een enorme verbeterslag plaatsvinden in de sales en de communicatie en verbinding met je klanten. Het salesteam kan ook meer inzicht krijgen in wat er goed gaat en waar verbeterpunten liggen, doordat ze directe toegang hebben tot agenda’s, bepaalde dashboards en contactinformatie. Belangrijke informatie, die ook nog eens up-to-date is.

Met de mobiele CRM app van Salesforce heb je je CRM tool altijd bij de hand. Klanten zijn ook erg te spreken over deze app. De app heeft een gemiddelde van 4.4 sterren uit ruim 5.100 beoordelingen!

Powered by SaasCity

Haal het meeste uit je software, Via SaasCity worden zakelijke gebruikers en SaaS-aanbieders geïnformeerd, geadviseerd en verbonden met elkaar.

Ga naar SaasCity

5 Beste mobile CRM-applicaties

Het in gebruik nemen van een CRM-app binnen je bedrijf heeft dus positieve invloed op de ontwikkeling van je medewerkers, maar vooral op de optimalisatie van je klant- en salesprocessen.

Maar wat zijn de beste CRM-oplossingen voor mobiel gebruik van dit moment? Hieronder volgt een lijstje met een top 5 van de meest gebruikte CRM-apps die we hieronder nader gaan bekijken:

  1. HubSpot
  2. Zoho CRM
  3. Pipedrive
  4. Sugar CRM
  5. Salesforce

Naast deze top 5 zijn er natuurlijk  nog veel meer CRM apps op de markt die geleverd worden bij het CRM pakket dat je aanschaft. Bekijk daarom eens onze uitgebreide reviews van de verschillende CRM pakketten.

Zoho CRM

Ook Zoho CRM heeft naast een traditioneel systeem, een mobiele CRM-applicatie. Hiermee kun je alles wat je met het traditionele systeem ook kunt. Het aantrekkelijke van Zoho CRM is de interactieve interface, die ook bij de mobiele versie van je scherm spat.

Opvallendheden van de mobiele app van Zoho CRM is dat je onder andere gebruik kunt maken van spraaknotities, om zo bijvoorbeeld de details van het laatste gesprek met een klant snel op te slaan. Ook kun je bijvoorbeeld via de app inchecken op de locatie van de klant, zodat je het gesprek dat je met de klant hebt, kunt opnemen. Wel even toestemming vragen natuurlijk, maar daarna heb je alle informatie op een later tijdstip nog tot je beschikking. Zoho CRM is gefocust op het optimaliseren van verkoopafdelingen binnen onderneming en dat zie je ook duidelijk terug als je in de mobiele app zit en de functies die je tot je beschikking hebt goed bekijkt. Het zou wel eens een van de meest betrouwbaarste apps op de markt kunnen zijn van dit moment, als je je verkoop een boost wilt geven.

Pipedrive

De meeste CRM-apps zijn geschikt voor zowel Android als iOS. Zo ook de applicatie voor CRM van Pipedrive. Net als Zoho CRM biedt Pipedrive een krachtige CRM-oplossing die verkoopgericht is.

Je kunt van deze app verwachten dat hij de meeste gebruikte functionaliteiten bevat, zoals Al je saleskansen en -processen bijhouden met een pipeliners, verloren deals analyseren en een dashboard inrichten en ontwerpen. Ook de synchronisatie van e-mail behoort uiteraard tot de mogelijkheden, net als het maken van contactnotities en mogelijkheden om vergaderingen te plannen en goed voor te bereiden.

Wat Pipedrive wel voor heeft op andere mobile CRM-apps, is de sterke nadruk op organisatie. Zo geeft de app, veel inzicht in de teamprestaties en de successen van de individuele teamleden. Er is ook een zoekfunctie die helpt bij het inzichtelijk maken van de tijdlijnen van deals. De interface is gebruiksvriendelijk en maakt het geheel helemaal af. Zoek je een goede, gebruiksvriendelijke CRM-app met veel structuur en mogelijkheden om je sales te begeleiden, dan is Pipedrive een goede kansmaker.

HubSpot

hubspot logo

De CRM-app van Hubspot biedt dezelfde functionaliteit als het CRM-systeem van Hubspot. Het verschil is dat Hubspot voor de CRM-app in een mobiel jasje is gestoken. Je kunt met Hubspots mobiele app eenvoudig onderweg herinnerd worden aan je belangrijkste taken en afspraken.

Ook gaat het je met deze CRM-app lukken om deals te sluiten – anywhere, anytime. Daarnaast houd je eenvoudig je leads bij in een activiteitenfeed en heb je direct toegang tot je contacten. Online en on the road vergaderen is ook geen probleem. Zo is er een gedetailleerd ID-scherm om te bellen en kun je gebruikmaken van een gemeenschappelijke opslagfunctie. Hubspot is geschikt voor zowel bedrijven van kleine omvang, als voor de grotere ondernemingen. De mobiele app van Hubspot is een uitbreiding op het traditionele CRM-systeem, dat via een platform gratis kan worden afgenomen.

Sugar CRM

sugarcrm logo

Een CRM-systeem met een zoete naam, maar pluk je er ook de zoete vruchten van? Dat is zeker zo, want SugarCRM is een breed pakket met een even zo brede mobiele CRM-applicatie. Zo omvat de app verkoopmogelijkheden, marketingondersteuning en mogelijkheden om je klantenservice in te richten en te stroomlijnen.

SugarCRM kan met recht een flexibele oplossing genoemd worden, omdat het een toevoeging kan zijn voor elk onderdeel van je bedrijf. De mobiele app heeft functies voor het creëren van eenvoudige samenvattingen, nauwkeurige locatieservices en reguleert op een vloeiende manier al je verkoopactiviteiten, marketingacties en service. SugarCRM onderscheidt zich op een bijzondere manier van de concurrentie die er op de markt is. Zo biedt SugarCRM namelijk offline synchronisatie aan. Heb jij vaak problemen met je internetverbinding? Dan zorgt SugarCRM dat je alsnog toegang hebt tot alle cruciale klantgegevens. Dit voorkomt het verlies van klanten én een heleboel frustratie. Een nadeel van SugarCRM is dat deze mobiele CRM-app in vergelijking tot andere apps, wel aardig wat duurder is.

Salesforce

salesforce logo

Hekkensluiter in een lijstje met de 5 meest gebruikte mobiele apps voor CRM is Salesforce. Als je al gebruikmaakt van het traditionele CRM-systeem van Salesforce, ben je geen extra kosten kwijt aan de app. Salesforce is marktleider op CRM-gebied en de applicatie geeft je dan ook alles wat je van een marktleiderapp mag verwachten. Denk bijvoorbeeld aan de naadloze overgang van pc naar mobiel en al je Salesforce-apps gesynchroniseerd en op één plek.

Aantrekkelijk is dat de CRM app de analysetool Einstein van Salesforce bevat. Hiermee kun je voorspellingen doen over je verkoopsucces en kansen nog beter signaleren. Ook heeft deze app een voice assistant, die je helpt om taken vast te leggen en niets belangrijks over het hoofd te zien of te gebruiken. Je krijgt de app van Salesforce bij het Essential-pakket, dat je hebt vanaf 25 dollar per gebruiker per maand.

Salesforce Salesforce

Tegenwoordig verwachten klanten meer van een bedrijf. Ongeacht je locatie, kun je met Salesforce voldoen aan de torenhoge verwachtingen. Alle bedrijfsprocessen werken geolied samen.

Pros:
  • Gratis proefversie
  • Voor bedrijven van elke omvang
  • Alle marketingtools op één plek
  • Stroomlijn en automatiseer processen
  • Beheer gemakkelijk klantcontact
Cijfer:
4.5

Welke CRM-app moet je kiezen?

Nu weet je wat de beste CRM-applicaties van dit moment zijn, maar welke moet nou definitief kiezen? Dat is echt heel erg afhankelijk van je bedrijfsgrootte, je bedrijfsdoelstelling en uiteraard je budget. De meeste CRM-apps maken deel uit van het pakket dat je aanschaft om te gaan werken met een traditioneel CRM-systeem, zodat je de functionaliteiten al kent en je medewerkers weten hoe ze met de app moeten omspringen. Voor de kleinere bedrijven is Zoho CRM wellicht de beste keuze, omdat de app en de bijbehorende CRM software een duidelijke verkoopfocus heeft. Als je de kosten wilt drukken, is Hubspot daarentegen wellicht de beste keuze. Het is raadzaam om eerst het overkoepelende systeem aan te schaffen, want de mobiele CRM app zit daar vaak al bij. Het is ook afhankelijk van de behoeften van je salesmedewerkers en je mensen van de marketingafdeling. Zijn zij vaak onderweg of op locatie? Weet je wat hun behoeften precies zijn en hoe zij het beste werken? Kies je CRM-app voor mobile devices daarop uit en je zit qua keuze helemaal goed.


Direct beginnen met het gebruiken van Mobile CRM-apps?

AFAS Software AFAS Software

AFAS Software is een Nederlands familiebedrijf. We ontwikkelen innovatieve softwareproducten voor de zakelijke markt en nemen daarbij graag onze maatschappelijke verantwoordelijkheid.


Cijfer:
4.0
Pros:
  • Al je bedrijfsprocessen in één systeem
  • Hou overzicht over verschillende projecten
  • Optimaliseer workflows
  • Automatiseer je boekhouding
  • Verbeter klantrelaties
Gripp Gripp

Gripp is hét alles-in-één pakket wat het overzicht weer terugbrengt in jouw organisatie. Of het nu gaat om die perfecte offertes met een druk op de knop, het overzicht van wie wat aan het doen is, of het strakke debiteurenbeheer: het kan allemaal met Gripp.

Cijfer:
4.0
Pros:
  • Meer dan 1500 tevreden klanten
  • Jarenlange ervaring
  • Korting vanaf 4 gebruikers
  • Datagedreven ondernemen
Aanbevolen
Pipedrive Pipedrive
5.0

In de Pipedrive software wordt voornamelijk gefocust op het gebruik van pipelines, waardoor er precies op de juiste momenten contact kan worden gezocht. Hiermee halen Pipedrive gebruikers op jaarbasis tot maar liefst 28% van hun deals binnen.


Pros:
  • Alles-in-één verkoopplatform
  • Ontworpen door verkopers, voor verkopers
  • Beheer je klantfunnel van lead tot deal
  • Handige inzichten en rapporten
  • Automatiseer je sales
We earn a commission if you make a purchase, at no additional cost to you.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *