Battlefield Hardline gooit het over een andere boeg

Battlefield Hardline gooit het over een andere boeg
Van de grote slagvelden die we van de Battlefield franchise gewend zijn gaan we straks de strijd aan in de binnenstad.

In de laatste aankondiging van EA Games zien we dat in plaats van in woestijnen en op tropische eilanden gaan vechten in een stedelijke omgeving. De nieuwe Battlefield Hardline wordt dan ook door een andere studio gemaakt dan de vorige Battlefield games, Dice. Dit keer is Visceral Games verantwoordelijk voor de ontwikkeling.

Daarom denk ik ook dat het spel een nieuwe plaats krijgt in het Battlefield universum. Dit spel zal ook een meer story-driven verhaal hebben waarbij we in de huid kruipen van een politieagent. Het spel is dan ook gebaseerd op de welbekende politie series op tv. Maar voor veel mensen zal Battlefield alleen worden gekocht voor het multiplayer aspect. Daarover is door een aantal leaks al een hoop bekend.

Zo weten we bijvoorbeeld al grotendeels welke voertuigen we gaan tegenkomen. In een stedelijke omgeving zullen we namelijk niet zo snel tanks rond zien rijden. Wel zullen we personenauto’s, motoren en vrachtwagens tegenkomen. Daarnaast zullen we ook helikopters terug zien en bepantserde auto’s van de politie. De wapens zullen ook meer toegepast worden op een urban environment. Zo zullen we riot shields, tasers en meer CQB wapens terug vinden.

Het spel zal op 9 juni worden aangekondigd tijdens de E3 en staat gepland voor release op 21 oktober. Hopelijk zullen we dan ook meer gameplay te zien krijgen. Battlefield Hardline wordt ontwikkeld voor de Playstation 3 en 4 en zal ook verschijnen op de Xbox 360 en de Xbox One.

[gv data=”M56_O7a_aKQ”][/gv]

Nog geen reacties

  1. jeej nog meer netcode gezeik, ze hebben een hoop te bewijzen willen ze nog een battlefield game aan mij slijten. BF3 was om te huilen toen het uit kwam, BF4 is helemaal een drama, nu na een half jaar is het nogsteeds een baggergame. De nieuwe netcode patch heeft de game alleen nog maar verder de vernieling in geholpen.

    • @MrSkyline: Dat is een tactiek die EA games steeds vaker lijkt te doen, helaas….

      Haal de oude (vaak goede) studio weg, vervang deze door een slechtere geef ze te weinig tijd en release de game vervolgens als hij maar half af is.

      Verder lijkt het mij weer een slecht idee. Als ik aan Battlefield zie ik enorme mappen in tegenstelling tot COD enzo. En meer Story-driven? Ik denk dat nog geen 10% van de mensen BF koopt voor de single-player

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *