Er is iets raars aan de hand met OnePlus 7 Pro-displays

Wat gebeurt er?
Het probleem is van de bovennatuurlijke aard.

Kort na de release van de langverwachte OnePlus 7-reeks komen er toch een aantal problemen boven water drijven die in elk geval slecht nieuws zijn voor de 200 jongemannen die vorige week in de rij stonden voor een OnePlus 7. Eerder werd namelijk bekend dat OnePlus deels loog over de cameraspecificaties van de 7 Pro en gisteravond bleek ook het beeldscherm problemen te vertonen. Bovennatuurlijk problemen…

Er duiken berichten op op forum Reddit en het eigen forum van OnePlus over een fenomeen genaamd ‘ghost touches’ of ‘phantom touches’. Ik weet het, enge dingen, maar we hoeven de Ghostbusters niet te bellen voor dit probleem. Bij Pete Lau hebben we waarschijnlijk meer succes.

Alle gekkigheid op een stokje, ghost touches is een fenomeen waarbij een geest of spook (of twijfelachtige software of een defect display) de telefoon doen laten denken alsof de gebruiker op het scherm iets aantikt, terwijl hij niets aanraakt.

Enkele schermopnames die al zijn gepubliceerd op fora en sociale media tonen allemaal hetzelfde probleem; de notificatiebalk lijkt telkens naar beneden getrokken te worden en soms lijkt er willekeurig op een andere plek iets ‘aangetikt’ te worden.

[gv data=”GT1U8ilxy4k”][/gv]

Het is nog niet bekend of het om een softwaregerelateerd probleem gaat, of dat het extra mooie, razendsnelle 90Hz display iets met het probleem te maken heeft. OnePlus heeft nog niet officieel gereageerd op de klachten, maar zou zich wel bewust zijn van het probleem.

Nu is er op fora wel iets raars aan de hand. De twee posts (Reddit en OP-forum) die breedgedragen worden, zijn allebei door dezelfde gebruiker (of in elk geval met exact dezelfde tekst) gepost. Hierin stelt hij dat hij last heeft van ghost touches en dat iedereen de app CPU-Z moet downloaden om het probleem te checken. Hij zou het probleem met meerdere apps hebben, maar raadt toch iedereen aan CPU-Z te downloaden, om het probleem te verifiëren. Het lijkt haast of hij aandelen van het bedrijf achter de app in bezit heeft.

Ook veel opnames van het probleem (zoals het bovenstaande filmpje) zijn opgenomen met CPU-Z als app waarmee het probleem gedemonstreerd wordt. Hoe breed het probleem dus is, is niet duidelijk. Gebruikers melden wel dat ze het probleem ook onder andere op Reddit, Twitter, Facebook en Hangouts ervaren, maar daar kan ik tot dusver geen beelden van vinden.

Foto @Ruiqi Mao

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *