Grappig. KPN heeft een manier gevonden om het begrip ‘huistelefoon‘ iets langer in leven te houden. Als je na installatie van de KPN Bellen-app op je vaste nummer gebeld wordt, neem je de oproep eenvoudig aan met je mobiele telefoon.
Doorlussen
KPN-klanten die een Internet+Bellen of Alles-in-1 abonnement hebben, kunnen gesprekken die op de vaste lijn binnenkomen, volautomatisch doorlussen naar smartphones. Je weet wel, dat ding wat je altijd bij je hebt, in tegenstelling tot de handset die in de hoek van je huiskamer staat te verstoffen.
Naast oproepen aannemen kun je via je lokale wifi-netwerk tegen vaste tarieven ook naar anderen bellen. En heb je meerdere smartphones in huis op hetzelfde draadloze netwerk, dan kunnen die onderling gratis met elkaar bellen.
Geen iPhone app
De Android-app (voor versie 2.3 of hoger) is al beschikbaar in Google Play, apps voor iOS en Windows Phone volgen op termijn, maar KPN zegt nog niet wanneer deze beschikbaar komen.
Kijk, dat is nu handig. 1 slim apparaat voor meerdere dingen gebruiken in plaats van voor alles een apart, minder slim, apparaat.
Juist niet handig,
Soms wil je eens niet bereikbaar zijn.
Zodoende geef je af en toe je huis nr weg wetende dat je niet altijd “bereikbaar bent”
wauw KPN, hier zijn al sinds de Iphone 3 “docking” stations voor die je “vaste” lijn omlussen en XS4all bied dit al een al lang en breed aan (volledige dochter KPN toch?)
En heb je meerdere smartphones in huis , dan kunnen die onderling gratis met elkaar bellen.
wat is er mis met elkaar spreken Face to Face?!
voor de rest wel is dit wel geniaal natuurlijk!
30 januari 2014 – De KPN Bellen app is niet meer te downloaden op m’n nieuwe apparaat (KPN Smart 300). KPN zegt niet tevreden te zijn over de kwaliteit van de app. Op mijn vorige toestel (Samsung Galaxy) is-ie nog gewoon actief. KPN zegt geen zicht te hebben op een oplossing. Vervelend, het is een van de extra’s waar je mee wordt verleid in het KPN Compleet aanbod. Moet je er na veel geprobeer achter komen dat het niet werkt.Geen mededeling via ‘Mijn KPN’ of zo. Je moet er volgens de service telefoniste ook maar zelf achter zien te komen wanneer de app weer wel beschikbaar is. Slordig!