Pijnlijk: Samsung Android Pie update pas in 2019

Auteur: , 15 Reacties
Samsung Galaxy S9 pre-orders

Het schiet maar niet op.

Samsung is de laatste jaren steeds interessantere smartphones gaan maken. Niet in de laatste plaats omdat de concurrentie blind de weg van Apple lijkt te volgen, maar goed. Kijken we naar de laatste vlaggenschepen van de Zuid-Koreanen, dan zien we lekker rappe toppers die alles hebben wat je mag verwachten van een smartphone anno 2018. Behalve snelle updates dan.

De voorgaande jaren had Samsung al geen al te best ‘tracking record’ wat betreft Android-updates. De hoop was dat implementaties als Project Treble dit proces zouden versnellen, maar niets lijkt minder waar. Volgens Samsung Frankrijk komt Android Pie namelijk niet eerder dan januari 2019.

Januari 2019 is dus op z’n vroegst, en dan hebben we het waarschijnlijk alleen over de Galaxy S9 (Plus) en Galaxy Note 9 van dit jaar. Ben je in het bezit van een Galaxy S8 of Galaxy Note 8, dan is het waarschijnlijk dat je nog langer mag wachten op een stukje taart.

Het is de verwachting dat Samsung in november officieel laat weten wat haar smartphonegebruikers kunnen verwachten van Android Pie op hun toestellen. De geruchten gaan dat er een officieel ‘dark theme’ aanwezig zal zijn. Deze feature is ontdekt in een early build van Samsung Experience 10 (met Pie).



15 reacties

Tja, daar zit je dan met je peperdure premium Android telefoon…

Als koper en gebruiker van telefoons uit de meer budgetvriendelijke prijsklasse vind ik enig leedvermaak hier wel op z’n plaats.
@rrrobert: Best wel pijnlijk inderdaad als zelfs de Nokia 8 van vorig jaar (wat niet eens een écht vlaggenschip is) volgende maand al Android Pie krijgt.
@rrrobert: iedereen maakt zich er druk om behalve Samsung eigenaren ….
Alles draait als een trein en zoals de afgelopen 5 jaar hebben we sommige van de nieuwere functies al jaren in de Samsung schil zitten.
Steady stream aan security updates en het draait prima op Oreo.
Goh, nog 3 maanden wachten, who cares …
@turbobrick: gelukkig maak jij je nooit druk over een iphone die je niet hebt …
@dgh74: inderdaad , had dit over ios gegaan was het kot hier te klein …
@turbobrick: ja inderdaad. T wordt groter opgeblazen dan dat het is. Kijk voor de grap eens naar de commentsectie van een site als androidplanet: Ik koop nooit meer een Samsung!

So what als het langer duurt dan bij andere merken. T is toch niet zo, dat je telefoon dan meteen niet meer functioneert…
@turbobrick: dat is niet uniek voor Samsung, hoor. Xiaomi heeft jaren terug al functionaliteit toegevoegd aan Android Jellybean en Kitkat die Google zelf pas als standaard optie liet terugkomen in Android 6.0. Tegen een fractie van de kosten van een Samsung.
@rrrobert: ja en alles je met je Xiaomi een update wilde en je NL taal wilde en alle 4G banden dan zat je steeds ROMs te flashen ….
Voor een fractie van de prijs.
Leuk voor Tweakers en veels maar destijds wilden de meesten niet dat gedoe hebben.
Samsung werkte gewoon zonder poespas.
Ik heb in 2016 een S7 gekocht, en kan je een ding zeggen, als je een probleem hebt, moet je absoluut niets met S Nederland te maken willen, dit bedrijf is echt K.U.T.
Je verwacht toch wel enigszins service van zo’n groot premium bedrijf, maar nee hoor, het is echt diep bedroevende “service”
Voor mij nooit meer een Samzuig, heb laats een Xiaomi Mi A2 Lite gekocht voor een kennis voor €146 incl. verzenden, zag er werkte heel goed, voor dat geld weet ik het wel, premium sellers hebben geen enkele meerwaarde tegenwoordig, de Chinezen leveren voor weinig een prima telefoon tegenwoordig…
@pawarana: had een S7 edge die in maand 20 issues kreeg met het scherm, de vervelende roze streep die soms verscheen.
Heb hem in maand 23 en 2 weken aangeboden voor reparatie ( 2 weken dus voor einde garantie) en er kwam een splinternieuw scherm in (verbeterde versie) en een nieuwe batterij. Alles weer helemaal waterproof gemaakt en was werkelijk weer in nieuwstaat. Dit alles bij een officiële Samsung repair center en binnen. 1.5 uur gedaan terwijl ik daar rustig wachte.
Koste me natuurlijk geen stuiver !!

Kortom, ik was dik tevreden en herken slechte service dus absoluut niet.
@turbobrrick
kijk jij eens op https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/samsung-electronics/details?companyId=68112be7-57e3-40d9-aa09-2199eabaedbe
Telefoon is 2x bij S. geweest, problemen met leeglopende batterij 50% in een nacht met standaard apps (waar geen een was aangemeld)
Belofte zwart op wit in mail van afdeling v.o.g. van S. Nederland, voor een nieuwe telefoon, omruiling zou plaats vinden na mijn vakantie, na mij vakantie niks meer vernomen na verschillende contact pogingen.
Kortom een groot K.U.T bedrijf, wat ook wel blijkt dat S. bij klachten kompas niks oplost en geen reacties geeft.
@pawarana: Gaan de Samsung reparaties niet via dynafix?
@ffw88: Neen, in mijn geval niet … Een officieel Samsung reparatie station.
Utrecht, de Meern. Hij zit samen met Een Telecom winkel (T for Telecom ofzo).
@pawarana: Sorry maar ik heb die ervaring niet.
Alles via de officiele Samsung website en een authorised repair center in Utrecht en koste me niks.
Afspraak gemaakt en week van te voren werd ik gebelt voor een herinnering en dat het scherm binnen was. Kwam op tijd daar en na 1,5 uur stond in buiten met een in weze nieuwe S7edge (nieuw scherm en nieuwe accu), netjes met test rapport en garantie op de reparatie en keurig in een microfiber hoesje.

Ik herken me niet in jouw verhaal maar er zullen idd wel mensen zijn met slechte ervaringen.
@ffw88
Je bedoeld zeker Bynanix?
Daar wou ik niks mee te maken hebben, dus mijn telefoon ging naar DR. mobile zijden ze(=ook Bynanix)
Mensen belazeren, daar zijn ze goed in by Zamzuig.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).