Samsung heeft in Taiwan een boete van 10 miljoen Taiwanese dollar gekregen (omgerekend zo’n 250.000 euro) omdat het een klein legertje internettende studenten had ingehuurd om in lokale fora nep-reacties achter te laten.
Vooral concurrent HTC werd in de vele reacties en reviews zwartgemaakt (laat de VN het maar niet horen) doordat o.a. beweerd werd dat toestellen van HTC geregeld vastliepen. Samsung’s eigen producten werden uiteraard flink opgehemeld.
De boete viel nog gunstig uit, want voor dit vergrijp had deze ook rustig 2,5 keer zo hoog kunnen zijn. Samsung zal niet wakker liggen van de boete. Dergelijke publiciteit is natuurlijk minder fijn, maar met een marketingbudget van omgerekend bijna 4 miljard euro (in 2012) is zo’n boete natuurlijk een lachertje. Immers geldt ook: “It ain’t a crime unless they catch you”. (via: cnn)
Zoiets doe je toch alleen als je onzeker over je product bent? Of noemen ze dit voortaan agressieve marketing?
Ik durf te wedden dat dit veel vaker gebeurd…
haha, die vastlopende HTC toestellen is niets over gelogen (nee ik werk niet voor samsung, samsung toestellen zijn lelijk, voelen goedkoop aan en lijken allemaal op elkaar) maar ik was mijn HTC Sensation wel spuugzat, nu een Xperia Z1, lekker snel, maar hij is niet schoon en krasvrij te houden. Ik wil een blok kunstdiamant met de elektronica daar in verwerkt. Lekker lomp, zwaar en onbreekbaar. Maargoed voor de techniek zo ver is zijn we 10 jaar verder.
@MrSkyline: Wat doe je er dan allemaal mee, trouwens, Sony levert al zijn telefoons met standaard goede screenprotectors.