Warner Bros. speelt in op populaire piraterijcontent

HARTJES!!1
Eén van de grootste spelers uit Hollywood begint het nut van Piraterij in te zien.

David Kaplan, chef anti-piraterij bij Warner Bros, zegt het massale gedownload van films juist als een marktsignaal te zien. Het is een handige tool om te volgen waar consumenten op dit moment naar willen kijken. Dit zei hij op de Anti-Piracy and Content Protection Summit in Los Angeles. Doorgaans een feestje voor grote contentboeren om meer juridische maatregelen tegen copyrightschending te eisen, maar nu lijkt er zowaar een verstandig geluid uit de zaal te komen.

Kaplan:

“Generally speaking, we view piracy as a proxy of consumer demand. Accordingly, enforcement related efforts are balanced with looking at ways to adjust or develop business models to take advantage of that demand by offering fans what they are looking for when they are looking for it.”

Kaplan zegt het legale aanbod daarnaast aan te passen op films & series die ‘gepiraat’ worden, om zo beter te kunnen concurreren met torrenthosts als The Pirate Bay.

Piraterij zou zelfs kunnen leiden tot nieuwe businessmodellen. Ja, ze zeggen het echt, wat betekent dat dergelijke organisaties die zich doorgaans kapot lobbyen om downloaders onder de duim te krijgen zowaar bereid zijn om te innoveren.

Eerder gaf een HBO-topman al aan dat ze de vele downloads van Game of Thrones als ‘een compliment zien‘. Er is dus nog hoop voor de moloch die Hollywood heet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *