Met zo’n naam moet het wel lukken…
Xiaomi heeft ondertussen al heel wat plekjes in de wereld veroverd met haar relatief goedkope toestellen, maar wordt nog wel vaak aangezien voor een budgetspeler. Niet zo gek ook, want de meest succesvolle Xiaomi smartphones zijn niet de duurste varianten, vooral niet in India. Met een nieuw submerk genaam Poco moet hier verandering in komen.
Onder leiding van oud-Google medewerker Jai Mani moet Poco groot worden in India en daarna overige delen van de wereld. Op Twitter deelde Poco een manifesto van het nieuwe submerk, met daarin de nadruk dat het project geboren is vanwege de behoefte om innovatieve toestellen te maken die er ‘daadwerkelijk toe doen’.
Thanks for all the love! Many friends asked me questions about this new project I mentioned yesterday, here's my answer: @IndiaPOCO @GlobalPOCOPHONE pic.twitter.com/MK9MZUz0Zy
— Jai Mani (@jaimani) August 10, 2018
Kijken we naar de specs van de recent gelekte Pocophone F1, dan zien we dat het niet zomaar een merk is. Zo is er een Snapdragon 845 chipset, een 4000 mAh accu, koptelfooningang, USB-C en een 20 megapixel frontcamera met gezichtsherkenning.
De Pocophone lijkt er door deze specs voor gemaakt om de concurrentie aan te gaan met OnePlus, ofwel het prijsvechtersmerk van BBK Electronics. Voor de prijs hoef je de Pocophone F1 in ieder geval niet te laten liggen: voor het instapmodel ben je 480 dollar kwijt met 6GB RAM en 64GB opslaggeheugen. Of Poco op korte termijn ook onze kant op zal komen, durven we niet met zekerheid te zeggen.
[gv data=”8OFRB31mXSk”][/gv]