Dit zegt Niantic over het falende Pokémon Go-event

Pokemon go
Het bedrijf achter Pokémon Go vertelt over afgelopen weekend.

Het moest hét Pokémon Go feest worden waar iedereen naar uitkeek. De aftrap van een reeks Pokémon Go-evenementen over de hele wereld. Chicago was afgelopen het weekend het podium voor veel Pokémon Go-fans, die uiteindelijk zwaar teleurgesteld en misschien wel verdrietig naar huis gingen. En we weten allemaal waarom.

In een blogpost komt Niantic met een reactie. Het bedrijft stelt dat er technische problemen waren. Na een tijdje konden sommige spelers het spel weer spelen, maar nog steeds waren er problemen voor andere aanwezigen.

Technical issues with our game software caused client crashes and interfered with gameplay for some users. The gameplay issue was resolved with a server configuration change and the crashes were also addressed for many but not all users. A more protracted problem was caused by oversaturation of the mobile data networks of some network providers. This caused many attendees to be unable to access Pokémon GO or other Internet services. Network congestion also led to a login issue which affected some users able to access the Internet. This latency-related login issue was addressed with a second Niantic configuration change.

Ondanks alle technische problemen heeft Niantic de nodige informatie te delen na afloop van het event. Zo zijn er zaterdag en zondag in totaal 7,7 miljoen Pokémon gevangen, waarvan 440.000 Legendary Pokémon. Wereldwijd werden op deze twee dagen meer dan 500 miljoen Pokémon gevangen, waarvan 1,9 miljoen Legendary Pokémon.

Het was al bekend dat er meer Legendary Pokémon naar het spel zouden komen en nu heeft Niantic bekendgemaakt wanneer. Tot en met 31 juli zal het mogelijk zijn om Articuno (Team Mystic) en Moltres (Team Valor) te vangen. Vanaf 7 augustus tot en met 14 augustus zal het mogelijk zijn om Zapdos (Team Instinct) te vangen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *