Marketing automation software: wat zijn de 3 belangrijkste voordelen?

De juiste content op het juiste moment onder de aandacht brengen bij de juiste persoon is essentieel voor als je bijvoorbeeld een webshop hebt. Met behulp van marketing automation haal je nieuwe leads binnen, die je vervolgens aan je merk of onderneming bindt. Uiteindelijk wordt – in de meest ideale situatie – deze lead omgezet in een nieuwe klant.

Met marketing automation bereik je je klanten gedurende het hele aankooptraject. De software voor marketing maakt het mogelijk dat herhalende marketingtaken worden geautomatiseerd. Zo verhoog je je effectiviteit op verschillende vlakken, zoals e-mail, sociale media en je website. In deze blog lees je de belangrijkste voordelen van het gebruiken van marketing automation software.

Wat houdt marketing automation in?

Diverse tools, kanalen en gegevens worden bij marketing automation software samengevoegd in één platform waarmee je eenvoudig je marketing en sales kunt beheren. Ideaal als je op een slimme manier pakkende en gepersonaliseerde content wilt delen met je doelgroep(en) en eventuele lead.

De belangrijkste voordelen van marketing automation

Afhankelijk van het type software waarvoor je hebt gekozen zijn er een tal van voordelen te noemen voor het inzetten marketing automation. De belangrijkste lees je hieronder.

1. Meer leads genereren

Met marketing automation software creëer je meer leads. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als de bezoeker zijn of haar e-mail achterlaat voor je nieuwsbrief. Deze potentiële klant wordt met behulp van de juiste marketing automation software jouw klant.

De juiste software om je marketing te automatiseren geeft jouw inzichten en data om de bezoekers die op je website terechtkomen te benaderen. Het uiteindelijke doel is om de bezoeker weer terug te halen op je website. Zo maak je van een enkele bezoeker een herhaalbezoeker. Het conversiepercentage op je website wordt hierdoor verhoogd.

2. Inzicht in je website bezoeker

Hoelang duurt het gemiddeld voordat een lead converteert? Welke social media post spreekt jouw doelgroep het beste aan? En welk kanaal werkt het beste voor jouw doelgroep? Allemaal vragen waarop je graag het antwoord wilt weten. Met marketing automation software kun je heel precies gegevens inzien, zoals welke kanalen succesvol zijn (en welke niet).

3. Marketingbudget optimaliseren

Doordat je meer inzicht verkrijgt in je website bezoeker en je doelgroep, weet je precies welke marketingactiviteiten succesvol zijn. Met deze inzichten is het optimaliseren van je marketingbudget ook eenvoudig mogelijk. Marketingactiviteiten die niet werken, kun je links laten liggen en hier hoef je dus niet meer in te investeren.

Wil je meer weten over het verhogen van je rendement met behulp van de juiste bedrijfssoftware?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *