Waarom dit Pokémon GO-festival wel een succes was

Niantic leert van haar voorgaande fouten
We zijn het Poké-drama in Chicago nog niet vergeten, maar gelukkig leert Niantic van haar fouten.

Het zit niet mee met Pokémon GO de laatste tijd. Naast het dramatische eerste Poké Fest in Chicago worden deze nieuwe spelelementen tevens niet gewaardeerd door de fans. Gelukkig was een recent Pokémon-feest in Yokohoma, Japan wel een groot succes.

Tijdens de zogenoemde Pikachu Outbreak, zo meldt Polygon, speelde twee miljoen Japanners (en de verdwaalde buitenlander) een week lang Pokémon GO in een aantal parken in en rondom Yokohoma. De vraag rest dan, hoe kon Niantic twee miljoen spelers faciliteren terwijl ze recentelijk 20.000 fans niet eens tevreden konden stellen?

Okay, in Yokohoma waren twee miljoen spelers verdeeld over een week aan het spelen terwijl men in Chicago allemaal tegelijk in moest loggen. Dat zal vast een deel van de stress voor Niantics beperkte serverparken hebben voorkomen. Gelukkig hebben de ontwikkelaars van de ooit zo immens populaire game ook geleerd van hun fouten.

Tegen Polygon stelt een Niantic-vertegenwoordiger: “Niantic heeft de spawns van speciale Pokémon zoals Unown, Shiny Pikachu, Chansey en Larvitar zorgvuldig verspreid over het gebied. Trainers werden zo gestimuleerd om over het festivalterrein te bewegen om alle speciale Pokémon te vangen, in plaats van op dezelfde plek te blijven.”

Ook hebben ze voor het evenement contact gehad met grote providers in Japan, zodat deze niet onverwachts een gigantische lading data moesten uitdelen. Tot slot is het eindbaasgevecht met Mewtwo dusdanig gescript dat dat ook lasten van de servers zou moeten nemen. Zo zie je maar weer, ‘what doesn’t kill you makes you stronger’. Het is goed om te zien dat Niantic heeft geleerd van de dramatische start van de Poké Fests. Maar is dit genoeg om veel verloren spelers terug te winnen? Laat het weten in de comments.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *